درمان و علائم بیماری زونا و چگونه منتقل میشود

درمان و علائم بیماری زونا و چگونه منتقل میشود

درمان و علائم بیماری زونا و چگونه منتقل میشود در سایت جسارت

زونا ,زونا چیست,زونا گونزالز,زونا مسری است,زونای چشمی,زونا واگیردار است,زونا و درمان آن,زونا چشمی,زونا در بارداری,زونا چیست و راه درمان,زونا چیست و درمان آن,زونا چیست عوارض,درمان بیماری زونا چیست,زونا چیست ویکی پدیا,زونا مسری است,آیا زونا مسری است,بیماری زونا مسری است؟,بیماری زونا مسری است,آیا زونا مسری است؟

   زونا , بیماری زونا , علت و علائم زونا , درمان زونا

آشنایی با بیماری زونا

بیماری زونا (به انگلیسی میشود : Herpes zoster) یک بیماری ویروسی است. که عامل مولد بیماری زونا ویروس واریسلا زوستر (عامل آبله مرغان) است.و بیماری زونا باعث ایجاد راش های دردناک برروی پوست می شود.بیماری زونا به این صورت است که پس از ابتلا و بهبودی آبله‌مرغان این ویروس به صورت پنهان در سلول‌های عصبی واقع در شاخ قدامی نخاع باقی می‌ماند. تا زمانی که به علت یک عامل تحریکی و یا نقص سیستم ایمنی دوباره فعال شود.در این حالت بیماری زونا موضعی دردناکی ایجاد می‌شود که زونا نام دارد.نشانه‌های زونا تاول‌های منطقه‌ای یا کوچکی هستند که جنب یکدیگر در منطقه یک عصب محیطی و در امتداد مسیر آن پدید می‌آید و با درد و سوزش همراه است. این تاول‌ها بیشتر در پوست سینه و پشت بروز می‌کند و همانند آبله‌مرغان بسیار مسری هستند.با اینکه بیماری زونا یک بیماری کشنده نیست، اما می تواند بسیار دردناک باشد. واکسن ها می توانند به کاهش خطر ابتلا به بیماری زونا کنند و درمان بموقع می تواند شدت عوارض و طول دوره عفونت را کم نماید.

علایم و نشانه های بیماری زونا

  1. علایم بیماری زونا می توانند شامل :

  2. عموما در یک ناحیه کوچک برروی بدن ظاهر می شوددرد،

  3. سوزش،

  4. بی حسی و یا سوزن سوزن شدن

  5. راش های سرخ که چند روز بعد از درد ظاهر می شود

  6. تاول های پر از مایعات که ممکن است بترکند

  7. خارش

بعضی از علائم دیگر بیماری زونا

تب و لرز

درد و خشکی عمومی

سردرد

خستگی

عموما اولین نشانه بیماری زونا درد می باشد. در بعضی از افراد این درد می تواند، شدید و سخت باشد. بستگی به محل درد، ممکن است بعضی از اوقات بیماری زونا با مشکل و بیماری سایر نقاط بدن همچون بیماری های قلبی، بیماری های ریوی و یا بیماری های کلیه اشتباه گرفته شود. بعضی از افراد حتی بدون ظاهر شدن راش دردهای ناشی از بیماری زونا را تجربه می نمایند.اگر شک دارید که به بیماری زونا مبتلا گشته اید، میبایست سریعا به پزشک مراجعه نمایید، بخصوص اگر درد و یا راش در نزدیکی چشم ها ظاهر شد، بالای 65 سال دارید، شما و یا فردی از خانواده شما سیستم ایمنی ضعیفی دارید و یا راش پخش شده و دردناک می باشد.

زونا , بیماری زونا , علت و علائم زونا , درمان زونا

دلایل مبتلا شدن به بیماری زونا چیست؟

بیماری زونا در نتیجه آلوده شدن به ویروس واریسلا زوستر (varicella-zoster) رخ می دهد.هرکس که به آبله مرغان مبتلا شده باشد، در خطر ابتلا به بیماری زونا می باشد.بعد از بهبود از بیماری آبله مرغان، ویروس وارد سیستم عصبی شما شده و برای سالها آنجا به آرامی باقی می ماند. سرانجام ممکن است ویروس دوباره فعال شده و از طریق سیستم عصبی شما به پوستتان منتقل شود.دلیل بازفعال شدن ویروس واضح نمی باشد، اما ممکن است ناشی از پایین آمدن ایمنی بدن نسبت به عفونت ها در اثر افزایش سن باشد.بیماری زونا در افراد مسن و آنها که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، شایع تر می باشد.ویروس واریسلا زوستر جزئی از گروهی از ویروس ها که هرپس زوستر نام دارند، که شامل ویروس های عامل تبخال دهان و زگیل تناسلی می باشند. بهمین دلیل بیماری زونا به نام هرپس زوستر نیز شناخته می شود. البته ویروس عامل آبله مرغان و بیماری زونا با ویروس عامل تبخال دهان و زگیل تناسلی یکی نمی باشد.

آیا بیماری زونا مسری است؟

فرد مبتلا به بیماری زونا می تواند ویروس واریسلا زوستر را به هرکسی که در برابر آبله مرغان ایمن نیست، انتقال دهد.این انتقال عموما از طریق تماس مستقیم با زخم های باز راش های پوستی بیماری زونا رخ می دهد. زمانیکه آلوده شدید، بدن شما بجای زونا شروع به تولید آبله مرغان می نماید. آبله مرغان در بعضی افراد خطرناک می باشد. تا زمانیکه تاول های بیماری زونا شما خوب نشده، شما مسری هستید و باید از تماس جسمی با افردیکه، سیستم ایمنی ضعیفی دارند، تازه متولد شده اند و یا زنان باردار اجتناب نمایند.

زونا , بیماری زونا , علت و علائم زونا , درمان زونا

آشنایی با عوارض بیماری زونا

  • شایع ترین عوارض بیماری زونا، بیماری ای است که به آن نورالژی بعد از زونا (post-herpetic neuralgia)، می باشد.
  • افراد مبتلا به نورالوژی بعد از زونا، درد شدیدی در نواحی ایکه قبلا راش داشته اند، حتی بعد از پاک شدن راش ها حس می نمایند. درد ناشی از نورالوژی می تواند شدید و ناتوان کننده باشد، اما عموما بعد از چندهفته و یا چندماه بهبود می یابد. در بعضی از افراد این درد تا سالها باقی می ماند.
  • هرچه سن افراد افزایش می یابد، خطر ابتلای افراد به نورالوژی ناشی از زونا بیشتر شده و درد آن نیز شدیدتر می شود. نورالوژی بعد از زونا عموما در افراد زیر 40 سال رخ نمی دهد.
  • بیماری زونا می تواند باعث عارضه های شدید به بدن ازجمله چشم ها شود. در موراد بسیار نادر بیماری زونا می تواند باعث پنومونی، مشکلات شنوایی، نابینایی، التهاب مغزی و یا حتی مرگ شود.

پیشگیری از بیماری زونا

تنها راه کاهش خطر بیماری زونا و نورالوژی بعد از زونا، واکسینه شدن می باشد.مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های ایالات متحده پیشنهاد می کند که افراد 60 ساله و بزرگسال تر، یک دوز واکسن زونا دریافت نمایند.اگر در مورد بیماری زونا و واکسن آن سوالی دارید میبایست با پزشکتان دراینباره مشورت نمایید. واکسن بیماری زونا از طرف سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای افراد بالای 50 سال و بیشتر تایید شده است. این واکسن صددرصد تصمین کننده عدم ابتلا به بیماری زونا نمی باشد، اما در صورت ابتلا شدت بیماری را کاهش می دهد و خطر نورالوژی بعد از زونا را کم می دهد. این واکسن ها بعنوان روشی پیشگیری کننده استفاده شده و بعنوان یک درمان در افراد مبتلا از آنها استفاده نمی کنند.همچنین واکسن جلوگیری از بیماری آبله مرغان نیز در کودکان و بزرگسالانیکه به بیماری آبله مرغان مبتلا نشده اند، توصیه می شود. هرچند این واکسن نیز صددرصد پیشگیری کننده نیست اما شدت و عوارض بیماری آبله مرغان و زونا را کم می دهد.

راه های درمان بیماری زونا

برای درمان بیماری زونا چندین داروی ضدویروسی از قبیل acyclovir، valacyclovir و famciclovir  موجود می باشند. این داروها به کوتاه کردن مدت و شدت بیماری زونا کمک می نمایند، اما برای تاثیر بیشتر، باید هرچه زودتر بعد از ظاهر شدن راش استفاده شوند. به همین دلیل افرادیکه به بیماری زونا مبتلا هستند و یا فکر می کنند، مبتلا به این بیماری می باشند، باید سریعتر به پزشک مراجعه کرده و با او مشورت نمایند.داروهای مسکن می توانند به کاهش درد بیماری زونا کمک کنند. همچنین لوسیون کالامین، و حمام بلغور جو دوسر کلوئیدی و حمام و کمپرس سرد نیز می توانند، به کم شدن خارش و درد کمک میکند.

علائم پوستی بیماری زونا

درد شدید و سوزنده ای به صورت ثابت در طول یک مسیر عصبی حس می شود و تاول های قرمزی و کوچکی چند روز بعد در محل درد دیده می شود که رنگ تاول ها کم کم تیره میشود. این تاول ها بیشتر در پوست سینه و پشت بروز می کند اما این تاولها ممکن است در یک سمت پیشانی یا اطراف یک چشم  ویا هر جای دیگری در بدن اتفاق بیافتند.

علائم شایع بیماری زونا چیست؟

* تهوع ، دل پیچه یا اسهال خفیف

* احساس کسالت

* تب و لرز خفیف

* درد روی قفسه سینه، صورت، یا درد سوزشی در پوست شکم

عوامل افزایش دهنده خطر ابتلا به زونا را نام ببرید

* استرس

* وجود یک بیماری که باعث کاهش مقاومت بدن شده باشد.

* استفاده از داروهای سرکوب کننده ایمنی یا ضد سرطان

* جراحی یا تاباندن اشعه به نخاع

* لوسمی یا لنفوم

زونا , بیماری زونا , علت و علائم زونا , درمان زونا

عوارض احتمالی بیماری زونا چیست

* عفونت باکتریایی ثانویه در تاول های زونا

* درد مزمن، خصوصا در سالمندان، که تا ماه ها یا سال ها در مسیر رشته های حسی محل قبلی وجود تاول ها باقی می ماند.

* زخم قرنیه

* عفونت دستگاه عصبی مرکزی

روشهای مفید درمان بیماری زونا کدامند

* پمادهای موضعی و داروهایی که تجویز می شود تا حد ممکن خارش و درد را می تواند کم کند. داروها از جمله  آسیکلوویر(acyclovir)، والاسی کلوویر (valacyclovir)یا فامسی کلوویر (famcyclovir) .

* خوابیدن در وان که به آن نشاسته ذرت یا پودر جو دوسر اضافه شده باشد.

* مسکن مصرف کنید

*تقویت بدن با مصرف ویتامین ٍ و ب کمپلکس

نکاتی درباره تاول های بیماری زونا

1- تاول ها را دستکاری نکنید
2- از محلول کالامین استفاده کنید
3-از پزشک داروساز بخواهید تا خمیر آسپیرین با کلروفوم را برای شما تهیه کند .حال شما با تکه ای پارچه تمیز، خمیر را به آرامی روی ناحیه مجروح بمالید، خمیر را چندین بار در روز به کار برید.
4- از پوشش مرطوب استفاده کنید.حوله ای را در آب سرد فرو برده و بعد از آبکشی روی ناحیه صدمه دیده قرار دهید. هر چه آب خنک تر باشد احساس بهتری خواهید داشت.
5- عفونت روی تاول را با آب اکسیژنه 6 درصد ضد عفونی کنید یا از پمادهای آنتی بیوتیک نظیر جنتامایسین استفاده کنید.

آیا بیماری زونا مسری است؟

بله اما تاول زونای شما در افراد دیگر زونا ایجاد نمی کند بلکه ممکن است موجب آبله مرغان در کودکان شود.

افرادی که هرگز پیش از این آبله مرغان نگرفته اند یا واکسن پیشگیری از آن را نزده اند ممکن است ویروس را با تماس مستقیم با تاول های زونای فرد مبتلا بگیرند. بنابراین روی تاول های زونا را پوشانده و از تماس با نوزادان و زنان بارداری که ممکن است پیش از این آبله مرغان نگرفته باشند دوری کنند.

زونا , بیماری زونا , علت و علائم زونا , درمان زونا

بیماری زونا چه مقدار طول می کشد

 تاول های زونا معمولا ظرف هفت تا ده روز دلمه بسته و ظرف دو تا چهار هفته به طور کامل ناپدید می شود.

در بیشتر افراد سالم، تاول ها هیچ جای زخمی باقی نمی گذارند و درد و خارش پس از چند هفته یا ماه از بین میرد اما کسانیکه دچار ضعف سیستم ایمنی هستند ممکن است تاول های زونا در آنها به موقع بهبود نیابد.

توصیه های ساده و سودمند به همراه نکات جالب و مفید درباره بیماری زونا

– آب فراوان بنوشید.

– از کمپرس آب سرد، لوسیون کالامین، جوش شیرین برای فرونشاندن تاول ها استفاده کنید.

– برای تکسین درد از استامینوفن استفاده کنید. پزشکان مصرف استامینوفن را به عنوان جایگزین آسپرین می دانند.

– شست و شو با آب خنک، بهترین راه تسکین و درمان زوناست.

– زخم ها را در معرض هوا قرار دهید و روی آن را باندپیچی نکنید و لباس تنگ نپوشید.

– از گیاه بادرنجبویه کمک بگیرید.

گلابی و آب گلابی بخورید.

– جهت کاهش درد بر روی موضع حوله مرطوب بگذارید.

– باید افرادی که استعداد به بیماری زونا دارند. از بیماران مبتلا دوری کنند زیرا احتمال سرایت در آنها بالاست.

– میوه های تازه، عصاره تازه طبیعی سبزیجات و به ویژه آب هویج زیاد بخورید. زیرا بدن به مقادیر فراوان بتا کاروتن بیوفلاوونوئیدها و ویتامین Eنیاز دارد تا با ویروس مبارزه کند.

– برای استفاده از محلول های پوستی حتی با پزشکتان مشورت کنید و از استفاده خودسرانه داروها و پمادها پرهیز کنید.

فلفل قرمز استفاده کنید.

– گیاه خرفه را امتحان کنید.

– استرس تان را کنترل کنید. دوری از تنش روانی شدت ناراحتی زونا را کم می کند.

زونا متفاوت و بی‌رحم!

برخی افراد در مقایسه با دیگران بیشتر در معرض ابتلا به بیماری زونا قرار دارند. به گفته این مشاور ژنتیک، مواردی نظیر افزایش سن و سالمندی، دیابت، استرس‌های شدید، ایدز، مصرف داروهای کاهنده ایمنی مانند داروهای کورتون دار یا داروهایی که در انواع شیمی درمانی برای درمان مبتلایان به سرطان مصرف می‌شوند و به طور کلی عوامل کاهش ایمنی بدن، احتمال ابتلا به این بیماری را بالا می‌برند. دکترسروش با اشاره به اینکه سوزش و خارش از علائم زونا هستند، می‌افزاید: درد در ناحیه مبتلا به زونا به میزان کم تا زیاد وجود دارد و گاهی این درد قبل از ایجاد تاول با دردهای دیگر اشتباه گرفته می‌شود. مثلاً اگر روی سینه باشد با درد قلبی و اگر در پهلوها باشد با درد کلیه یا آپاندیس یا اگر روی صورت باشد، با دردهای میگرنی اشتباه گرفته می‌شود. درد بیماری زونا معمولاً 5 تا 7 روز طول می‌کشد و بعد از آن تاول‌ها بروز می‌کنند و بیمار دچار تب و لرز می‌شود. این پزشک با هشدار به بیمارانی که تاول‌ها در اطراف چشم‌ها و گوش‌های‌شان ایجاد می‌شود، توضیح می‌دهد: بروز تاول در این نواحی، در صورت تأخیر در درمان می‌تواند سبب نابینایی یا ناشنوایی فرد شود؛ پس در صورت ابتلا به این بیماری پروسه درمان باید هرچه سریعتر آغاز شود. به گفته این متخصص، درمان زونا شامل مصرف داروهای آنتی ویروس، مسکن، کمپرس سرد و پرهیز از مصرف غذاهای محرک مانند فلفل، ترشی و ادویه جات است.

زونا، از بروز تا درمان

از آن جایی که این بیماری آزاردهنده و بسیار دردناک است، اطلاع از طول دوره بیماری بسیار اهمیت دارد. سروش با اشاره به اهمیت تشخیص سریع بیماری اظهار می‌کند: چنانچه بیماری سریع تشخیص داده و دوره درمان زود شروع شود حدود 5 تا 10 روز طول می‌کشد تا ضایعه بهبود پیدا کند ولی اگر پروسه درمان دیر صورت گیرد، محل تاول‌ها ممکن است تا آخر عمر باقی بمانند و درد آن تا مدت‌ها فرد را آزار دهد. در صورت شروع درمان با تأخیر و چنانچه تاول‌ها روی اعصاب محیطی بروز کرده باشند، عصب مورد نظر تا آخر عمر باعث آزار فرد مبتلا خواهد شد. او در ادامه در زمینه مسری بودن زونا نیز خاطرنشان می‌کند: این بیماری مسری است اما مانند آبله مرغان از طریق تنفس منتقل نمی‌شود بلکه با لمس تاول‌ها قابلیت سرایت دارد و جالب اینجاست که احتمال بروز زونا در افرادی که آبله مرغان نگرفته‌اند، بسیار ناچیز است.البته دکتر سروش دلگرمی کوچکی هم می‌دهد و یادآور می‌شود ویروس زونا قابلیت انتقال به کودکان را ندارد.

بیشتر بخوانید : آبله مرغان ♥  اگزما ♥ سرطان پوست حساسیت پوستی تبخال

شعر در مورد کبریت

شعر در مورد کبریت

شعر در مورد کبریت ,شعر نو در مورد کبریت,شعر کودکانه در مورد کبریت,شعر در مورد دخترک کبریت فروش,شعر درباره کبریت,شعر درباره کبریت سوخته,شعر کبریت خیس,شعر کبریت خیس عباس صفاری,شعر کبریت خیس,کتاب شعر کبریت خیس,شعر کبریت پیش دبستانی,شعر کبریت لطفا,شعر کبریت,شعر کبریت کودکانه,شعر کبریت سوخته,شعر کبریت حمید عسگری,شعر کبریت برای کودکان

شعر در مورد کبریت

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد کبریت برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

کبریت کشیده ام روی من

و خودم را پرت کرده ام

از ارتفاع چشم هایت

بعد از تو

بهم زده ام باخودم

مثل تو که با من

به هزار دلیل منطقی…!

شعر در مورد کبریت

یک جنگل مداد

حرف داشتم اگر

سوخته کبریت تو

امانم می داد.

شعر نو در مورد کبریت

کبریت های سوخته هم،

روزی درخت های شادابی بوده اند

مثل ما،

که روزگاری می خندیدیم

قبل از اینکه عشق روشنمان کند!

شعر کودکانه در مورد کبریت

خدانگهدار عُمرهای کاغذی!

که بقای باشکوهتان

به بازیگوشی کبریت و انگشتی بسته است

شعر در مورد دخترک کبریت فروش

روزهای رفته

به چوب کبریت های سوخته می مانند

جمع آوری شده

در قوطی خویش

هر کاری می خواهی بکن

آن ها دوباره روشن نمی شود

شعر درباره کبریت

هر تکه ی پیرهنت را که میدرم

فصلی گمشده می یابم، از سرگذشت جهان

انگار آنچه ما تاریخ می گفتیم

به اندازه ی عمر کبریتی بود

شعر درباره کبریت سوخته

کاش بتوانم نام تو را فریاد بزنم

به چاه های بی انتها ، به ستاره ی لغزان

حتی به چوب کبریتی

که در دورترین موج اقیانوس افتاده است

شعر کبریت خیس

افروخته در تاریکی شب

سه چوب کبریت یک به یک

نخستین برای دیدن رویت

دومین برای دیدن چشمانت

و آخرین برای دیدن لبانت

و تاریکی محض

تا به یاد آرم این همه را

و سخت در آغوش گیرمت

شعر کبریت خیس عباس صفاری

مانند حریقی بزرگ با همان کبریتی

که سیگاری را روشن می کند

مانند عشق در یک نگاه و به دل نشستن

صدایی که تو را جذب می کند

شعر کبریت خیس

می‌روی ، برمی‌گردی ، قدم می‌زنی

ما نشسته‌ایم

ما ساکت و خاموش نگاهت می‌کنیم

انگار بوی کبریت و کبوتر سوخته می‌آید

کتاب شعر کبریت خیس

از تو کبریتی خواستم که شب را روشن کنم

تا پله‌ها و تو را گم نکنم

کبریت را که افروختم ، آغاز پیری بود

گفتم دستان‌ات را به من بسپار

که زمان کهنه شود

و بایستد

شعر کبریت پیش دبستانی

ترجیــــح دادم لحـــن پُرسوزم بفهمـــاند

کبریت های بی خطر خیلی خطر دارند!

بهتــر! فرشته نیستم ، انسانِ بـــی بالــــــم

چــون ساده ترکت می کنند آنان کـه پَر دارند

شعر کبریت لطفا

آمد کبریت بر آتشی

گفت برون آ بر من دلبرا

صورت من صورت تو نیست لیک

جمله توام صورت من چون غطا

شعر کبریت

گرمی رفتار اگر این است مجنون مرا

خار صحرای جنون کبریت احمر می شود

صحبت روشن جبینان آفتاب رحمت است

سنگ در میزان ماه مصر گوهر می شود

شعر کبریت کودکانه

در دل آتش روم لقمه آتش شوم

جان چو کبریت را بر چه بریدند

ناف آتش فرزند ماست تشنه و دربند ماست

هر دو یکی می شویم تا نبود اختلاف

شعر در مورد کبریت

بیشتر بخوانید :

شعر در مورد اسم حنانه

شعر در مورد اسم حمید

شعر در مورد اسم حدیث

شعر در مورد گل شمعدانی

شعر با م

لاغری شکم

رژیم و ورزش برای لاغری شکم و پهلو با ورزش در یک هفته

رژیم و ورزش برای لاغری شکم و پهلو با ورزش در یک هفته در سایت جسارت.اگر شما هم دوست دارید لاغر شوید با روشهای اصولی خواندن این مطلب را به شما توصیه می کنیم.بایدها و نبایدهای لاغری شکم و پهلو : داشتن یک شکم صاف و تخت به طوریکه در هر لباسی زیبا به نظر برسد آرزوی مردان و زنان زیادیست به خصوص خانم ها همیشه دغدغه لاغری شکم و داشتن عضلات محکم و سفت و قوی را دارند . به طور کلی اگر تغذیه سالم و درستی داشته باشیم و از دریافت چربیها و مواد غذایی چاق کننده به مقدار زیاد پرهیز کنیم علاوه بر اینکه از سلامت بیشتری برخوردار خواهیم بود دچار چاقی موضعی هم نخواهیم شد . در درجه اول برای لاغری شکم و به طور کلی داشتن یک اندام متناسب استرس نداشته باشید . استرس سطح هورمون کورتیزول را در بدن بالا برده و این هورمون در چاقی و افزایش چربی های شکم موثر است .

رژیم و ورزش برای لاغری شکم و پهلو با ورزش در یک هفته

لاغری شکم ، لاغری شکم و پهلو ، لاغری شکم و پهلو با ورزش ، لاغری شکم با کدو و ماست  

لاغری شکم با مصرف نکردن شکر و نوشیدنی های صنعتی

اگر میخواهید چربی های شکم و پهلو در مدت زمان کوتاهتری آب شده و به تناسب اندام برسید باید خوردن قند و شکر و نوشیدنی های حاوی مواد قندی و صنعتی را ترک کنید این نوشیدنی حاوی مقادیر زیادی شکر بوده و باعث افزایش وزن و تجمع چربی ها در ناحیه شکم و پهلو میشوند . فرایند شکل گیری چربی در این اندام ها به این صورت است که وقتی قند و نوشیدنی های حاوی شکر می خورید این قند در بدن به دو صورت قند فروکتوز و قند گلوکز در می آید . قند گلوکز به راحتی در بدن تجزیه شده و میسوزد اما قند فروکتوز این گونه نیست و مستقیما به سمت کبد رفته و کبد در فرایند تجزیه آنها را به چربی تبدیل می کند این چربی ها هم پس از ایجاد در اندام های تحتانی و شکم و پهلو جمع میشوند و باعث چاقی موضعی می گردند .مواد قندی باعث ترشح شدید انسولین در بدن می شوند و انسولین در چاقی شکم و پهلو بسیار موثر است . منظور از مواد قندی چیزهایی مانند مربا ، شیرنی ها ، نوشابه ها ، نان های فاقد سبوس و شکلات ها هستند .

لاغری شکم با مصرف میوه

قند موجود در میوه ها به هیچ وجه شبیه قند اندوخته شده در قند و شکر و نوشیدنی های شیرین نبوده و کاملا متفاوت هستند . قند موجود در میوه ها جزو قند های خوب بوده ودر بدن به راحتی تجزیه و سوخته میشوند . میوه ها علاوه بر اینکه حاوی قند های سالم هستند به دلیل داشتن مقادیر زیادی فیبر سوخت و ساز را در بدن بالا برده و سبب چربی سوزی و کاهش وزن میشوند . بنابراین شما با مصرف میوه های تازه دو هدف را می توانید دنبال کنید یکی اینکه قند مورد نیاز بدنتان را تامین کرده و دومی هم افزایش سوخت و ساز و کالری سوزی در بدن است . البته افراد مبتلا به انواع دیابت باید توجه داشته باشند برخی میوه ها به علت داشتن قند فراوان برای آنها مضر است این افراد برای خوردن میوه ها باید به پزشک مراجعه کرده و مشورت بگیرند تا دچار مشکل نشوند .میوه ها و سبزیجات به مقدار قابل توجهی فیبر دارند که علاوه بر کاهش وزن شما باعث پیشگیری از یبوست شده و ورم شکم را کاهش می دهند و شکمی صاف و تخت به شما هدیه میکند.

لاغری شکم با سیب زمینی شیرین

سیب زمینی حاوی مقادیر زیادی کربوهیدرات بوده و کربوهیدرات ها به مدت طولانی فرد را سیر نگه میدارند . علاوه بر آن سیب زمینی شیرین دارای مقدار زیادی کارتنوئید است . این ماده قند خون را کنترل کرده و باعث افزایش سوخت و ساز در بدن میشود و به همین سبب چربی های بدن در هنگام مصرف سیب زمینی شیرین بیشتر می سوزند.نکته دیگر در مصرف سیب زمینی پروتیین بالای این ماده غذایی بوده که باعث عضله سازی هم می گردد یعنی این ماده در یک فرایند دو طرفه علاوه بر اینکه باعث افزایش سوخت و ساز در بدن و حذف چربی ها می گردد عضله هم جاگزین انها کرده و بدن را عضلانی و خوش فرم می نمایند برای همین است که به بدن سازان توصیه میشود بعد و قبل از ورزش سیب زمینی آب پز مصرف کنند .

لاغری شکم با لوبیای سیاه

لوبیای سیاه به دلیل داشتن فیبر به مقدار زیاد و البته نشاسه در ترکیبات آن برای چربی سوزی بسیار خوب است . این ماده غذایی باعث میشود شما در مدت زمان بیشتری احساس سیری کرده و تمایل به غذا خوردن در شما کاهش پیدا کند . نحوه چربی سوزی لوبیای سیاه به این شکل است که به سراغ محل تجمع چربی ها میرود و از آنجایی که چربی های بدن معمولا در محل ران و پهلو و شکم تمرکز می کنند لوبیای سیاه هم باعث آب شدن چربی این قسمت ها میشود .یکی از دوستداران لاغری شکم انواع حبوبات است. آنطور که مطالعات مجله‌ی اُبیسیتی (Obesity) نشان ‌می‌دهد، به ازای مصرف ۱۰ گرم فیبر در هر روز، احتمال بروز چربی شکمی ۴ درصد کاهش می‌یابد. به گفته‌ی محققان، بهترین منبع فیبر انواع حبوبات هستند به ویژه عدس، لوبیای سیاه و لوبیای لیما (لوبیای عروس) که در هر نصف فنجان از آنها، ۷ تا ۸ گرم فیبر وجود دارد. سرپرست محققین اُبیسیتی، دکتر کریستن هیرستون (Kristen G. Hairston) معتقد است، لوبیای چشم‌بلبلی و لوبیا قرمز هم انتخاب‌های خوبی هستند زیرا به ازای هر نصف فنجان، ۴ تا ۵ گرم فیبر دارند.

لاغری شکم با مصرف جو دو سر

جوی دوسر کالری خیلی کمی دارد و در عوض مقادیر زیادی فیبر و پروتیین دارد . فیبر و پروتیین موجود در این ماده غذایی باعث میشود شما مدت زمان طولانی تری سیر بمانید و در نتیجه کالری کمتری مصرف کنید . البته حواستان باشد اگر جو دوسر را به عنوان صبحانه مصرف می کنید هرگز با شکر میل نکنید چون ترکیب کردن آن با شکر یا قند خواص لاغر کنندگیش را کاملا از بین برده و باعث میشود کالری موجود در قند و شکر سبب افزایش وزن و تجمع چربی ها در قسمت های مختلف بدن شود .بر طبق تحقیق جدیدی که در سالنامه تغذیه و متابولیسم منتشر شده است، خوردن بلغور جو دوسر برای صبحانه باعث می‌شود که به مدت بیشتری احساس سیری کنید و میزان کالری مصرفی شما را در ناهار به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. خوردن غذاهای سیر کننده کمک می‌کند که با خوردن کالری کمتر، وزن کم کنید. بتاگلوکان موجود در جو دوسر با به تأخیر انداختن زمان خالی‌شدن معده، کمک می‌کند تا زمان طولانی‌تری احساس سیری داشته باشید. بتاگلوکان که فیبر محلول بسیار قدرتمندی است و به کاهش چربی دور شکم کمک می‌کند. همچنین بتاگلوکان، ترشح پپتید YY را (که یک هورمون تولیدشده در روده در واکنش به خوردن است) افزایش می‌دهد. اثبات شده که ترشح این هورمون سیری، منجر به کاهش مصرف کالری می‌شود و بنابراین احتمال چاقی را کاهش می‌دهد.

لاغری شکم با مصرف برنج سیاه بجای برنج سفید

برنج سفید مقدار زیادی کالری دارد به طوری برای سوزاندن کالری یک قاشق از آن باید نیم ساعت ورزش کنید اما برنج سیاه به جای کالری زیاد دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و فیبر و ویتامین بوده و علاوه بر اینکه برای سلامتی بسیار مفید است به راحتی در بدن تجزیه شده و به چربی تبدیل نمیگردد. برای همین بهتر است به جای برنج سفید در وعده های غذایی از برنج سیاه استفاده کنید . بعد از اینکه تغذیه خودتان را اصلاح کردید و به جای مصرف قند و چربی ها و غذاهای با کالری زیاد شروع به مصرف میوه ها و سبزیجات و غذاهای حاوی پروتیین و فیبر زیاد نمودید حالا وقت آن رسیده که تمرینات ورزشی خاصی را هم برای آب کردن شکم و پهلو انجام دهید . این ورزش ها باعث افزایش سوخت وساز در محل تجمع چربی های شکم و پهلو میشوند و فقط باید در انجام این تمرینات پشتکار و صبر داشته باشید و بدانید در مدت زمان کوتاه نباید منتظر تغییرات اساسی بوده و تمرینات باید چند ماه تداوم داشته باشد .

رژیم و ورزش برای لاغری شکم و پهلو با ورزش در یک هفته

لاغری شکم ، لاغری شکم و پهلو ، لاغری شکم و پهلو با ورزش ، لاغری شکم با کدو و ماست

دراز و نشست برای لاغری شکم و پهلو

برای این کار ابتدا روی یک سطح صاف دراز بکشید و کاملا بدن خود را صاف نگه دارید . بعد یک دست را زیر سر گذاشته و دست دیگر آزاد باشد . در مرحله بعد دستی را که آزاد است سعی کنید به پاهایتان نزدیک کنید به طوریکه سر و کمر به سمت جلو شیب برداشته و عضلات شکم و پهلو تحت فشار قرار بگیرند لازم نیست به طور کامل کمر خود را از روی زمین بلند کنید فقط اگر بتوانید نوک انگشتان خود را به انتهای پاهایتان برسانید کافی بوده و کالری زیادی خواهید سوزاند.انجام دراز و نشست باعث تقویت عضلات مرکز بدن می شود. فواید سلامتی مربوط به تمرینات تقویت کننده مرکز بدن غیر قابل انکار هستند. انجام دراز و نشست و تمرینات شکمی نه تنها اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهند و اندام‌تان را خوش فرم‌تر می‌کنند بلکه به بهبود تعادل و هماهنگی شما نیز کمک کرده و همچنین تکیه گاه لازم برای ستون فقرات شما را فراهم می‌کنند. عضلات شکم شما اساسا کل بدن‌تان را نگه می‌دارند، به همین دلیل قطعا مهم است که میان تنه‌تان را تمرین دهید که انجام دراز و نشست ورزشی مناسب برای عضلات میان تنه است. اما اگر هدف‌تان این است که اندامی شبیه افراد روی جلد مجلات داشته باشید، ایجاد چند تغییر در سبک زندگی تان ضروری است.

تمرین کرانچ برای لاغری شکم و پهلو

کرانچ دوچرخه یک حرکت ضربدری است برای این کار روی یک سطح صاف دراز بکشید و دستهار ار پشت سر قرار دهید بعد پاها را از زمین بلند کرده و به صورت ضربدری سعی کنید دست چپ را به زانوی پای راست و دست راست را به زانوی پای چپ نزدیک کنید و این حرکت را چندین بار تکرار نمایید . حرکت کرانچ دوچرخه یک تمرین بسیار ویژه برای آب کرده پهلو ها بوده و انها را خوش فرم میسازد . تا وقتی کاملا لاغر نشده باشید، انجام حرکات کرانچ هیچ فایده‌ای ندارد. چربی موضعی را نمی‌توان با حرکات ورزشی خاص از بین برد. اگر نمی‌خواهید که فقط شکم‌تان سفت شود و دوست دارید چربی‌اش هم از بین برود، باید اول میزان چربی شکم را کاهش دهید. متاسفانه کرانچ‌ها انرژی کافی برای دستیابی به این هدف را ندارند و ورزش به تنهایی در این مورد جواب نمی‌دهد بلکه رژیم غذایی مناسب هم لازم است.

ورزش توپ برای لاغری شکم و پهلو

برای این کار روی یک سطح صاف دراز کشیده و پاها را خم کنید به طوریکه کف پاها روی زمین قرار بگیرد بعد یک توپ را برداشته و بدنتان را به چپ و راست متمایل کنید این حرکت باعث فشار خیلی زیادی به چربی های پهلو شده و سوخت و ساز آنها را بالا می برد .

ایروبیک برای لاغری شکم و پهلو

اگر خیلی علاقه به ورزش های سخت و منظم ندارید بهترین راه ایروبیک است . در ایروبیک علاوه بر اینکه تفریح می کنید اندام های مختلف هم درگیر کالری سوزی می شوند ضمن آنکه حرکات کششی هم در ایروبیک وجود دارد و باعث از بین رفتن چربی های موضعی میشود فقط اگر ایروبیک کار میکنید برای انجام دادن ورزش های سخت و منظم تر باید برنامه داشته و نباید این دو با هم تداخل داشته باشند . اگر هدف اصلی شما از تمرین ایروبیک از دست دادن چربی و وزن اضافی باشد، 6 یا 7 نوبت در هفته که تقریبا معادل روزی یک مرتبه است، می تواند تاثیر بالقوه ای روی اندام شما داشته باشد و شما را به وزن مطلوبتان برساند. در مجموع آنچه در انجام این تمرینات حائز اهمیت است افزایش مدت زمان انجام حرکات، استمرار و تکرار و بالا بردن میزان دشواری تمرینات می باشد. مخصوصا اگر در شرایط جسمانی مناسبی نیستید، وزن اضافی دارید، سالخورده اید و یا در دوران بهبودی از مصدومیت و سپری کردن دوران نقاهت هستید، این تمرینات برایتان بسیار مفید خواهد بود.

غلت خوردن برای لاغری شکم و پهلو

نام علمی این ورزش کرانچ اریب زانوی متحرک است برای انجام دادن این حرکت باید یک توپ بزرک و نرم داشته باشید بعد از ان روی توپ بخوابید به طوریکه پاها به صورت نود درجه و یک دست پشت سر و دست دیگر روی زمین باشد . بعد از ان سعی کنید یکی از پاها را از زمین بلند کنید و چند لحظه نگه داشته و این حرکت را با پای دیگر تکرار نمایید . برای این که نتیجه بگیرید باید این حرکت را حداقل ۱۵ بار انجام دهید .

انجام ورزش 7 برای لاغری شکم و پهلو

برای انجام این ورزش باید بدن خود را به شکل هفت دراورید برای این کار روی زمین بنشینید و در ابتدا پاهای خود را به شکل نود درجه روی زمین بگذارید بعد دستهای خود را زیر رانها گذشته و پاها را به سمت بالا بیاورید و در همین حالت به سمت عقب متمایل شوید این حالت از بدن را حالت هفت می گویند و برای چند لحظه به همین شکل بمانید و برای چندین بار این حرکت را تکرار کنید .

شنا رفتن با شکم منقبض برای لاغری شکم و پهلو

حرکت شنا با شکم منقبض کمک بسیاری به آب شدن چربی های شکم و پهلو می کند . برای اینکار به حالت شنا قرار بگیرید و شکم خود را به سمت داخل ببرید در همین حالت سعی کنید چندین بار حرکت شنا را انجام دهید . این حرکت باعث انقباض و تحت فشار قرار گرفتن چربی های شکم و پهلو میشود و سرعت سوخت و ساز را هم در آنها بالا خواهد برد .

ورزش اسکات برای لاغری شکم و پهلو

حرکت اسکات یک تمرین بسیار خوب برای آب کردن چربی پهلو ها و شکم است . برای انجام این تمرین صاف بایستید و دستها را روی سینه خم کنید بعد آهسته پاها را خم کردن و به صورت فرضی روی باسن خود بنشینید و دوباره بلند شوید . در همین حالت که روی باسن می نشینید پاها را هم به سمت جلو متمایل کنید اما زانو ها نیابد جلوتر از انگشتان پا قرار گرفته و باید در راستای یکدیگر باشند . این حرکت را ۵ تا ۱۰ با رتکرار کنید.اسکات، یکی از بهترین تمرینات عضله ساز برای پایین تنه است. با انجام این تمرین در دو روز غیر متوالی در یک هفته، عضلات باسن و رانی قوی پیدا خواهید کرد. بدین ترتیب، با تشکیل توده‌ی عضلانی در این مناطق، باعث خواهید شد تا ساق و پایین پاهایتان متناسب‌تر بنظر برسد. همچنین این تمرین، عضلات ساق را نیز به فعالیت وا می‌دارد، اما تنها برای کمک به عضلات بزرگ پا. بنابراین عضلات ساقتان رشد آنچنانی نخواهند داشت.

حرکت پروانه با توپ طبی برای لاغری شکم و پهلو

به طور کلی حرکت پروانه بدون توپ هم ورزش بسیار مناسبی برای آب کردن پهلو و شکم است اما این تمرین با توپ تاثیر بیشتری خواهد داشت برای این تمرین بنشینید و توپ را بین پاهایتان بگذارید و پاها را از هم دور و به هم نزدیک کنید و این حرکت را چند بار تکرار نمایید بعد در حالیکه همچنان توپ بین پاهایتان قرار دارد بایستید و دست راست را به سمت چب بکشید و چند دقیقه نگه دارید و بعد نشسته و دوباره بایستید و حرکت را با دست چپ انجام دهید . برای اب کردن چربی ها شکم و پهلو حرکات ورزشی بسیاری وجود دارد که شما می توانید با برنامه ریزی آنها را انجام دهید که در این مطلب نمی گنجد و حتما حوصله شما را سر خواهد برد در قسمت بعدی این مقاله برای آب کردن شکم و پهلو تمرینات سخت تری به شما آموزش خواهیم داد .

رژیم و ورزش برای لاغری شکم و پهلو با ورزش در یک هفته

لاغری شکم ، لاغری شکم و پهلو ، لاغری شکم و پهلو با ورزش ، لاغری شکم با کدو و ماست

خوردن صبحانه برای لاغری شکم

صبحانه را هرگز از وعده های غذایی خود حذف نکنید . در وعده صبحانه پروتین و کربوهیدارت مصرف کنید چون باعث میشود سوخت و ساز بدن شما در طول روز بالا رود . مواد قندی را در وعده صبحانه کاهش دهید و به جای آن برای کاهش چربی های دور شکم و پهلو پروتیین مصرف کنید .پروتیین باعث عضله سازی میشود ضمن آنکه انرژی کافی برای بدن شما را فراهم میکن و از پرخوری در وعده بعدی جلوگیری می کند و چربی های دور شکم را کاهش می دهد و به لاغری شکم کمک می کند .در حقیقت تحقیقات نشان داده‌اند افرادی که به طور مرتب صبحانه می‌خورند هم از آمار کمتری از چاقی و اضافه‌وزن را گزارش می‌کنند و هم اگر قصد کاهش وزن را داشته باشند دستیابی به وزن ایده‌آل برای آن‌ها راحت‌تر خواهد بود. چرا که مصرف صبحانه، مخصوصاً صبحانه‌ای که درست انتخاب شود، با کنترل کالری دریافتی از پُرخوری فرد در طول روز جلوگیری خواهد کرد و البته لازم است بدانید که قدرت صبحانه سلامت در تأثیرگذاری بر زنان بیشتر از مردان است.

خوردن میان وعده برای لاغری شکم

میان وعده در طول روز باعث میشود انرژی از دست رفته بدن تامین شده و شما در وعدهای اصلی پرخوری نکنید . در میان وعده سعی کنید فیبر و پروتیین بخورید . فیبر و پروتیین عضله میسازند و انباشت موضعی چربی ها در اطراف شکم و پهلو جلوگیری می کنند.میان‌وعده‌های سالم و مناسب برنامه کاهش وزن شما را کامل می‌کنند و خوردن آنها در طول روز ضروری است. تحقیقات نشان می‌دهد که کسانی که میان‌وعده را حذف می‌کنند در وعده‌های اصلی بیشتر غذا می‌خورند و بیشتر به غذاهای چرب روی می‌آورند. مهمترین فایده خوردن میان‌وعده این است که دیگر بعد از آن هوس خوردن غذاهای ناسالم برای رفع گرسنگی‌تان را نخواهید داشت. در اینجا راه‌های تازه‌ای به شما یاد می‌دهیم تا بتوانید درطول‌روز گرسنگی‌تان را برطرف کنید. شکمتان به قاروقور افتاده ولی هنوز تا ناهار خیلی مانده، می‌توانید با یک میان‌وعده کوچک خودتان را خلاص کنید ولی فکر می‌کنید بهتر است جلوی خودتان را بگیرید و تا ناهار صبر کنید. 

خوردن روغن زیتون برای لاغری شکم

از روغن زیتون استفاده کنید و روزانه یک قاشق روغن زیتون بخورید . به جای گوشت قرمز از گوشت ماهی استفاده کنید. گوشت های قرمز باعث انباشت چربی و چاقی های موضعی در ناحیه شکم و پهلو میشوند .برای کاهش وزن سریع و ماندگار اگر چربی های مضر و اشباع را از برنامه غذایی حذف کرده یا تا حد امکان کاهش دهیم و اسیدهای چرب تک غیر اشباع (MUFAs) را جایگزین آن ها نماییم بدون شک می توانیم در چربی سوزی و کاهش وزن بسیار موفق عمل کنیم. روغن زیتون که دارای اسیدهای چرب تک غیر اشباع (MUFAs) است می تواند که بهترین جایگزین برای سایر چربی ها و روغن ها باشد.

کاهش مصرف نمک برای لاغری شکم و پهلو

نمک آب بدن را کاهش داده و فشار خون را بالا می برد و مصرف بیش از اندازه آن باعث چاقی های موضعی در ناحیه شکم و پهلو می گردد .کارشناسان دانشگاه “واندربیلت” (Vanderbilt) همچنین اثر مصرف نمک را در غذای فضانوردان بررسی کرده و دریافتند فضانوردانی که حجم بیشتری از نمک در رژیم غذایی‌شان وجود داشته کمتر دچار احساس تشنگی شده و از تناسب اندام بهتری نیز برخوردارند.در بیشتر خوراکی‌های فضانوردان مقداری نمک وجود دارد تا مانع از فساد در حین انتقال به فضا شود. حس شامه و چشایی فضانوردان به واسطه زندگی در شرایط بی وزنی دارای افت نسبی است. این امر باعث می‌شود آنان مزه و طعم خوراک‌ها را تا حد زیادی نتوانند تشخیص دهند.با وجود موثر بودن نمک در کاهش وزن و شکسته شدن مولکول‌های چربی کارشناسان توصیه می‌کنند افراد از خوردن نمک بیش از ۶ گرم در روز خودداری کنند، زیرا این ماده غذایی باعث بالا رفتن فشارخون، افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، سکته مغزی و قلبی، پارکینسون و مشکلات عصبی می‌شود.

حذف گوشت قرمز برای لاغری شکم و پهلو

همانطور که اشاره شد گوشت های قرمز علاوه بر اینکه باعث کاهش آب بدن میشوند به علت داشتن چربی و کالری فراوان باعث چاقی و انباشت چربی ها در ناحیه شکم می گردند.مطمئنا اگر به دنبال چربی سوزی سریع و آسان هستید، گوشت قرمز کمکی به شما نخواهد کرد. اما به طور کلی بسیاری از مطالعات نشان داده اند که رژیم های غذایی غنی از پروتیین و آن هایی که مقدار کم تا متوسطی از کربوهیدرات دارند، نه تنها در کاهش وزن موثرند بلکه باعث حفظ وزن کاهش یافته در بلند مدت نیز می شوند. ولی این موضوع تنها مختص به گوشت قرمز نیست؛ بلکه شامل انواع مواد غذایی سرشار از پروتیین می باشد و به طور کلی برای کاهش وزن لازم است که مقدار انرژی دریافتی کاهش یابد. یک مطالعه ۱۲ هفته ای در رابطه با تاثیر گوشت قرمز بر لاغری ، بر روی زنان دارای اضافه وزن انجام شد و در نتیجه ی آن مشاهده شد که نوعی رژیم غذایی که دارای افزایش متعادلی از مقدار پروتیین دریافتی بوده، نه تنها باعث کاهش وزن شده بلکه سطح چربی خون را نیز بهبود داده است. در این مطالعه هم چنین هیچ تفاوتی بین گوشت قرمز و گوشت طیور یافت نشد و در زنانی که هر دو گوشت را مصرف کردند پیشرفت هایی نیز دیده شد. این مطالعه از این تئوری که مصرف کم و کنترل شده ی گوشت قرمز به همراه یک برنامه ی ورزشی صحیح و کاهش انرژی دریافتی، در کاهش وزن موثر است، حمایت می کند.

خوردن آجیل برای لاغری شکم و پهلو

آجیل از جمله میان وعده هایی است که خوردن آن باعث افزایش منیزیم در بدن میشود . کمبود منیزیم سبب ترشح هورمون ملاتونین در بدن شده و کاهش منیزیم در بدن اشتهای کاذب ایجاد می کند و سبب پرخوری و چاقی می گردد .طی نتایج حاصله از تحقیقات در دانشگاه لوما لیندا، افرادی که هر روز بادام مصرف می‌کنند نسبت به کسانی که از این ماده غذایی مصرف نمی‌کنند، ‌62 درصد از وزن و 56 درصد از چربی خود را بیشتر از دست می‌دهند و این مورد به خاطر وجود فیبر درون مغزها است که مانع جذب چربی به بدن می‌شوند. این نوع آجیل همچنین دارای مقادیر زیادی آلفالینولئیک است به سوخت و ساز چربی‌ها شتاب می‌دهد. سعی کنید روزانه 35 گرم بادام بوداده یا خام مصرف کنید.

ترک سیگار برای لاغری شکم و پهلو

سیگار نه تنها باعث لاغری نمیشود بلکه در برخی موارد باعث افزایش وزن و چاقی و بد فرم شدن بدن در ناحیه شکم و پهلو می گردد .در سال 1998 در آمریکا مطالعه ای روی 4000 نفر صورت گرفت که نتیجه آن این بود که هیچ رابطه ای میان کشیدن سیگار و کاهش یا افزایش وزن وجود ندارد. از این تعداد که سنشان میان 18 تا 30 سال بود، تنها چند نفر آن هم خیلی جزئی وزن کم کرده بودند. اما مطالعه مدرسه پزشکی هاروارد به نتیجه دیگری رسیده است. در واقع این مطالعه نقش اصلی را به نیکوتین به عنوان یک کاهش دهنده اشتها می دهد. با کشیدن سیگار به خاطر تنگ شدن زیاد رگ ها، عمل خون رسانی کاهش می یابد و در نتیجه دی اکسید کربن بیشتری در خون می ماند. این وضعیت از طرف دیگر به تحریک مزمن غشاء مخاطی ریه و معده می انجامد. این تحریک به نوعی التهاب و عفونت مزمن منجر می شود که مصرف انرژی را بالا می برد. این مقدار انرژی چیزی حدود 200 کالری است. که این خود بدین معناست که یک فرد سیگاری می تواند روزانه 200 کالری بیشتر از دیگران مصرف کند بدون این که چیزی به وزنش اضافه شود.

نوشیدن چای نعناع برای لاغری شکم و پهلو

این نوشیدنی به راحتی در منزل میتوانید درست کنید . برگهای نعناع را باز ساقه جدا کرده و در یک ظرف بجوشانید بعد از کمی جوشیدن درب ظرف را ببنید تا برگها دم بکشند .می توانید این نوشیدنی را در روزهای گرم سال امتحان کنید چرا که علاوه بر خاصیت آرامش زاییِ آن از نفخ شکم جلوگیری کرده و باعث چربی سوزی در بدن میشود و در نهایت شکم و پهلو هایی خوش فرم و صاف به شما هدیه می دهد .

نوشیدن چای سبز برای لاغری شکم و پهلو

برگ های چای سبز به راحتی در کلیه ماههای سال به ویژه اردیبهشت و خرداد پیدا میشوند و شما میتوانید آن را مانند چای معمولی دم کرده و بنوشید . چای سبز باعث کاهش چربی های شکم ، آرامش و تمدد اعصاب میشود و مصرف مرتب آن خاصیت ضد سرطانی داشته و اندامی متناسب و زیبا و شکمی تخت و صاف را برای شما به ارمغان می آورد .

نوشیدن آب هندوانه و آب آناناس برای لاغری شکم و پهلو

اب هندوانه خاصیت عضله سازی دارد ضمن آنکه کلیه آب های میوه ها به دلیل اینکه شکر مصنوعی ندارند برای بدن مفید می باشند . آب هندوانه بسیار کم کالری بوده و خاصیت ضد سرطانی هم دارد .اناناس به دلیل اینکه آنزیمی به نام بروملین دارد باعث هضم سریع غذا و جلوگیری از نفخ می گردد. خاصیت ضد نفخی آب اناناس به داشتن شکمی صاف و تخت کمک می کند .

شکلات تلخ برای لاغری شکم و پهلو

به طور کلی شکلات های تلخ باعث لاغری و کاهش اشتها می گردند . شکلات تلخ اگر به صورت نوشیدنی مصرف شوم سبب چربی سوزی در ناحیه شکم و پهلو شده ضمن آنکه اشتها را کاهش می دهد و از این طریق باعث لاغری و تناسب اندام می گردد.مانند بسیاری از دشمنان چربی، شکلات حاوی فلاونوئید است؛ به همین دلیل محققین اسپانیایی در پژوهش اخیر خود روی ۱۴۵۸ نوجوان، دریافتند کسانی که شکلات بیشتری مصرف می‌کنند، کمر باریک‌تری دارند. دکتر گارسیا، یکی از محققین این پژوهش و استاد دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه گرانادای اسپانیا، می‌گوید: نوع شکلات مهم نیست اما شکلات‌ تلخ ۷۰درصد، حاوی مقادیر زیاد کاتچین (Catechin)، یکی از انواع فلاونوئیدها هست که بر عملکرد انسولین و تولید کورتیزول (هورمونی که باعث ذخیره‌ی چربی در ناحیه‌ی شکم می‌شود) اثر می‌گذارد. تانیا زوکربرات (Tanya Zuckerbrot)، بنیانگذار رژیم غذاییِ عاملِ F توصیه می‌کند به جای شیرینی‌های معمول در رژیم غذایی، روزانه حدود ۳۰ گرم شکلات تلخِ ۷۰درصد مصرف کنیم. همچنین، شکلات تلخ را می‌توانید علاوه بر خوردنی‌ای برای لاغری شکم، به عنوان ماده‌ی انرژی‌زا در باشگاه و در هنگام ورزش استفاده کنید.

نوشیدن آب برای لاغری شکم و پهلو

بدن به ۸ لیوان آب در طول روز نیاز دارد مصرف آب به میزان کافی به خصوص قبل از وعده های اصلی غذا باعث کاهش اشتها شده و اندام شما را خوش فرم و زیبا می کند .بطور کلی برای اینکه اندامی زیبا و خوش فرم داشته باشید باید میزان کالری های دریافتی خود را تحت کنترل بگیرید و غذاهای کم کالری و کم چربی را جاگزین چربی سازها کنید . ورزش کنید و آرامش داشته باشید ضمن آنکه بایستی استرس را از خود دور کنید .

رژیم و ورزش برای لاغری شکم و پهلو با ورزش در یک هفته

لاغری شکم ، لاغری شکم و پهلو ، لاغری شکم و پهلو با ورزش ، لاغری شکم با کدو و ماست

مصرف روغن نارگیل برای لاغری شکم و پهلو

اگر می‌پرسید که برای لاغری شکم چه بخوریم ، باید گفت مطالعه روی زنان برزیلی نشان داده است که سایز کمر زنانی که طی یک دوره‌ی ۱۲ هفته‌ای از مکمل روغن نارگیل در رژیم غذایی‌ استفاده کرده‌اند، کوچک شده است. روغن نارگیل شامل نوعی اسید چربِ اشباع شده به نام اسید لوریک (Lauric Acid) است که در بدن به سرعت تبدیل به انرژی می‌شود. این یعنی کالری اسید لوریک، پیش از اینکه تبدیل به چربی انباشته شود، می‌سوزد و تبدیل به انرژی می‌شود و باعث لاغری شکم شما می‌شود. لزومی ندارد آن را به شکل قرص مصرف کنید، کافی است روغن نارگیل تصفیه شده را جایگزین روغن‌های دیگر در دستور غذای‌تان کنید

لاغری شکم و پهلو با مصرف خوردنی های قرمز و بنفش

در جواب به سوال برای لاغری شکم چه بخوریم، می‌توان داد این است که بگوییم خوراکی‌های بنفش و قرمز! تحقیقات تازه‌ی مجله‌ی تغذیه‌ی بالینی اروپا (European Journal of Clinical Nutrition) نشان داد زنانی که در یک بازه‌ی زمانی ۳ ساله رژیم غذایی سرشار از محصولات قرمز یا بنفش‌رنگ مانند انگور، گوجه، بادمجان و کلم دارند، نسبت به زنانی که رژیم غذایی‌شان بیشتر شامل سبزیجات و میوه‌های سبز، زرد یا نارنجی بوده است، چربی شکمی کمتری داشته‌اند. برخی پژوهش‌ها ادعا می‌کنند وجود فلاونوئید در برخی از این محصولات مانع جذب چربی می‌شود یا بر فرآیند چربی سوزی تأثیر گذاشته و باعث لاغری شکم می‌شود.

مصرف سرکه انار لاغری شکم و پهلو

یکی از خوراکی‌های مناسب برای رژیم لاغری شکم، سرکه انار است. بنا بر پژوهش محققین کُره‌ای مصرف ۳۰ میلی‌لیتر سرکه‌ی انار در زنانِ دچار اضافه وزن به مدت ۸ هفته، باعث کاهش ۳٫۷ درصدی چربی شکمی و در نهایت باعث لاغری شکم در آنها شده است. به گفته‌ی دکتر کارول جوهانسون (Carol Johnston)، استاد دانشگاه آریزونا، همه‌ی انواع سرکه دارای اسید اَستیک هستند که هم در هضم نشاسته تأثیر دارد و هم آنزیم مؤثر در چربی‌سوزی را تحریک می‌کند.

مصرف غلات کامل لاغری شکم و پهلو

بر مبنای مطالعه‌ای در دانشگاه تافتز (Tufts University)، کسانی که روزی ۳ پُرس یا بیشتر غلات کامل مصرف می‌کنند، نسبت به کسانی که کمتر از نیم پُرس غلات کامل می‌خورند، ۱۰ درصد کمتر چربی شکمی دارند. رهبر این گروه تحقیق، دکتر نیکولا مک‌کُون (Nicola McKeown) می‌گوید: این مسئله ممکن است به دلیل اثر غلات کامل بر هورمون‌های کنترل اشتها و بروز احساس سیری باشد؛ یا به دلیل فیبر موجود در غلات کامل که با تحریک برخی هورمون‌ها، ذخیره‌ی چربی شکمی را کاهش می‌دهد. اما نکته‌ی قابل توجه این است که افرادی که غلات تصفیه شده مصرف کرده‌اند (انواع نان و شیرینی‌های سفید)، کاهشی در چربی شکمی‌شان نداشته‌اند. بنا بر توصیه‌ی دکتر مک‌کون بهتر است غلات تصفیه‌شده را با غلات کامل مانند برنج قهوه‌ای یا فارو (غذایی تهیه شده از انواع خاصی از گندم) جایگزین کنید.

مصرف دانه چیا برای لاغری شکم و پهلو

به گفته‌ی دکتر لیندسی براون (Lindsay Brown)، استاد دانشگاه کویینزلند، که درباره‌ی اثرات چیا در حذف چربی شکمی مطالعه کرده‌ است، دانه‌ی چیا علاوه بر پروتئین و فیبر حاوی اسید چرب ALA (آلفا لینولنیک اسید) است که مانع احاطه شدن اعضای حیاتی موجود در ناحیه‌ی شکمی توسط چربی می‌شود. دانه‌های چیا را می‌توان با انواع اسموتی مخلوط کرد، همراه با ماست میل نمود یا از ترکیب آن با شیر بادام، کمی دارچین و عسل، نوعی پودینگ تهیه کرد.چیا یک دانه خوراکی است که در بیشتر در آرژانتین و مکزیک رشد می کند. دانه چیا به دلیل داشتن امگا ۳ ،کربو هیدرات، پروتئین، فیبر، آنتی اکسیدان ها و کلسیم یک ماده غذایی کامل است. دانه چیا برای رژیم لاغری بسیار مناسب است. دانه چیا می تواند باعث کاهش اشتها شود و یک منبع فوق العاده از فیبر و امگا ۳ است. روش لاغری با استفاده از دانه چیا را می توانید در ادامه مطلب مطالعه کنید.

مصرف دارچین برای لاغری شکم و پهلو

برای چربی سوزی شکم دارچین زیاد مصرف کنید. دارچین یکی از مدافعان لاغری شکم است که در کابینت ادویه‌های‌تان خواهید یافت. دانشمندان ژاپنی در آزمایشی، چندین موش را تحت رژیم غذایی پرچرب و پرقند قرار دادند، به رژیم غذایی گروهی از موش‌ها روغن دارچین، که عطر و طعم گرم دارچین از آن است، اضافه کردند. پس از یک ماه، موش‌هایی که ترکیبات دارچین را مصرف کرده بودند، چربی شکمی کمتری داشتند. کارشناسان معتقدند این ماده در از بین بردن توده‌های چربی مؤثر است. کری گنز (Keri Gans) نویسنده‌ی «یک تغییر غذاییِ کوچک» توصیه می‌کند در غذاهای روزانه‌ی خود برای کمی دارچین، به اندازه‌ی یک قاشق چایخوری، جا باز کنید.دارچین نه تنها بهترین ادویه برای سوزاندن چربی است، بلکه دارای خواص بی شماری برای سلامتی است. دارچین ترشح قند خون و تولید انسولین را کاهش می دهد و این موضوع کمک می کند تا چربی کمتری از وعده های غذایی را به عنوان چربی ذخیره، جذب کنید.

مصرف زردچوبه برای لاغری شکم و پهلو

معروف است ادویه‌ی کاری جادویش را از این ادویه‌ی عجیب و مرموز می‌گیرد. اما از این پس می‌توانید به زردچوبه، به چشم یک «کمربند لاغرکننده» هم نگاه کنید! آنطور که مطالعات مجله‌ی «غذا و گوارش» (Food & Function) می‌گوید، زردچوبه حاوی مولکول‌هایی است که با جدا کردن قند از خون و تبدیل آن به انرژی، مانع ذخیره‌ی آن به شکل چربی در ناحیه‌ی شکم می‌شوند. کارشناس تغذیه، بروک اَلپرت (Brooke Alpert) توصیه می‌کند روزانه یک قاشق غذاخوری زردچوبه مصرف کنیم. به پیشنهاد او می‌توان به سوپ، ماست یونانی، انواع اسموتی‌ سبز، سبزیجات تَفت داده شده، تخم مرغ و حتی چای، زردچوبه اضافه کرد. نگران نباشید! مقدار کم زردچوبه طعم خاصی ندارد، مخصوصا اگر در غذایی که می‌پزید طعم‌های مختلف وجود داشته باشد.

مصرف تخم کتان برای لاغری

تخم کتان برای کاهش وزن و چربی سوزی شکم بسیار مفید است. این ماده‌ی خوراکی با فیبر فراوانش به شما احساس سیری می‌دهد، سرشار از امگا-۳ و لینان (lignan) است که به از دست دادن وزن کمک می‌کند. وقتی هر قاشق غذاخوری تخم کتان تنها ۳۶ کالری دارد، گنجاندن آن در رژیم غذایی‌تان کار ساده‌ای است. فیبر موجود در تخم کتان به اندازه‌ی است که تنها یک قاشق غذاخوری از آن برای اثرگذاری کافی‌ است. پژوهشی در سال ۲۰۱۲ نشان داد فیبر تخم کتان برای کاهش اشتها مفید است. فیبر محلول در تخم کتان فرایند گوارش را کند و از تبدیل شدن گلوکز به قند جلوگیری می‌کند. تنظیم قند خون به کاهش وزن کمک می‌کند زیرا قند اضافه‌ همیشه تبدیل به چربی می‌شود. افزایش قند همچنین با رهاسازی انسولین پیام توقف سوخت چربی‌های ذخیره‌شده را به بدن می‌دهد. به علاوه فیبر موجود در تخم کتان حاوی نوعی باکتری خوب است که ممکن است باعث کاهش وزن شود. امگا‌-۳ احتمال بروز بیماری‌های قلبی-عروقی را کاهش می‌دهد و بنابر پژوهشی در سال ۲۰۱۳ مصرف به‌اندازه‌ی آن مانع چاقی می‌شود. امگا-۳ با افزایش سطح آدیپونکتین (adiponectin)، هورمونی که توسط سلول‌های چربی ترشح می‌شود و سوخت‌وساز لیپید و گلوکز را تنظیم می‌کند، به کاهش وزن کمک می‌کند. تنها دو ماده‌ی خوراکی حاوی مقادیر فراوان لینان هستند: تخم کتان و کنجد. و میزان لینان موجود در تخم کتان ۷ برابر بیشتر ازکنجد است. لینان با کاهش کلسترول می‌تواند بروز بیماری‌های قلبی-عروقی را کاهش دهید. همچنین خاصیت آنتی‌اکسیدانی آن با رشد تومورهای سرطانی مقابله می‌کند، هرچند نیاز به تحقیق بیشتری در این زمینه است. با اینکه پژوهش‌ها اثر لینان بر کاهش وزن را ثابت نکرده‌اند، ویژگی‌ بالقوه‌ی آن در کاهش سطح گلوکز ممکن است به کاهش وزن کمک کند به‌ این شرط که کالری دریافتی از کالری مصرفی بیشتر نباشد. مصرف تخم کتان معمولا با عوارض خاصی همراه نیست اما به دلیل برخی ترکیبات فعالش باید برخی نکات احتیاطی را در نظر بگیرید. این ماده‌ی خوراکی ممکن است باعث یبوست یا عوارض دیگری مانند اسهال، باد معده و روده و دردهای شکمی شود. زنان باردار نباید تخم کتان مصرف کنند. اگر دچار دیابت، اختلال خونریزی، انسداد روده، سرطان‌های حساس به‌هورمون یا هر بیماری مزمن دیگر هستید، پیش از مصرف تخم کتان با پزشک‌تان مشورت کنید. تخم کتان را در یخچال نگه دارید و تا ۲۴ ساعت پس از آسیاب کردن مصرف کنید زیرا پس از این مدت مواد مفیدش را از دست می‌دهد. می‌توانید در دستور غذاهای مختلف تا ۱۵ درصدِ آرد را با تخم کتان جایگزین کنید اما احتمالا باید مقدار مخمر را افزایش بدهید. با استفاده از تخم کتان به جای تخم‌مرغ و روغن می‌توانید میزان کالری غذایتان را کاهش دهید. می‌توانید هر ۱ قاشق مارگارین را با ۳ قاشق تخم کتان، و هر تخم‌مرغ را با ترکیبی از ۱ قاشق تخم کتان و ۳ قاشق آب جایگزین کنید.

لاغری شکم

بیشتر بخوانید :

خواص ماش پخته

خواص بهار نارنج

سالاد جوانه گندم

گیاه دارویی علف گربه

زنجبیل فشار خون

شعر در مورد قدرت

شعر در مورد قدرت

شعر در مورد قدرت ,شعر در مورد قدرت خداوند,شعر در مورد قدرت خدا,شعر در مورد قدرت زن,شعر در مورد قدرت طلبی,شعر در مورد قدرت انسان,شعر در مورد قدرت حضرت علی,شعر در مورد قدرت عشق,شعری در مورد قدرت,شعری در مورد قدرت خدا,شعر درباره قدرت خداوند,شعر درباره قدرت خدا,شعری درمورد قدرت خداوند,شعر در باره ی قدرت خدا,شعر درمورد قدرت خدا

شعر در مورد قدرت

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد قدرت برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

یک زن؛

مگر چقدر قدرت دارد

در بزند،

و کسی در را

برایش باز نکند…؟!

شعر در مورد قدرت

یک در مگر

چقدر قدرت دارد

بسته بماند،

وقتی زنی عاشق

در می زند … ؟!!

شعر در مورد قدرت خداوند

مردها موجودات قدرتمندی هستند

هرچقدر محکم در آغوش بگیریشان

اذیت یا تمام نمی شوند

زورشان به در کنسروها، وزنه های سنگین

و غُرغرهای زنانه خوب می رسد

شعر در مورد قدرت خدا

امروز بیشتر از دیروز دوستت مى دارم

و فردا بیشتر از امروز.

و این، ضعف من نیست:

قدرت تو است.

شعر در مورد قدرت زن

قدرت چیزی نیست جز درد و رنج

ناتوان، و اسیر نظم و انضباط

تا وقتی که سنگین شود و سرنگون

به غول ها اگر مرهمی دهی

مانند انسان ها ضعیف و ناتوان می شوند

شعر در مورد قدرت طلبی

باور کن که هیچ چیز به قدر صدای خنده ی آرام و شادمانه ی تو،

بر قدرت کارکردن و سرسختانه کار کردن من نمی افزاید،

و هیچ چیز همچون افسردگی و در خود فروریختگی تو

مرا تحلیل نمی برد، ضعیف نمی کند، و از پا نمی اندازد.

شعر در مورد قدرت انسان

دستمال های مرطوب،

تسکین دهنده ی دردهای بزرگ نیستند

اینک دستی ست

که با تمام قدرت مرا به سوی ایمان به تقدیر می راند

شعر در مورد قدرت حضرت علی

من از تو دنیا را خواهم ساخت

و برای تو ، دنیا را

اگر سخنم را باور نمیکنی

هنوز قدرت دوست داشتن را باور نکرده ای

شعر در مورد قدرت عشق

شاید نبوده قدرت آنم که در سکوت

احساس قلب کوچک خود را نهان کنم

بگذار تا ترانه من رازگو شود

بگذار آنچه را که نهفتم عیان کنم

شعری در مورد قدرت

بس قدرتمندم

هیچ ندارم کسی از من بستاند

هیچ ندارم پنهان کنم در سکوت

شعری در مورد قدرت خدا

قدرت من در خرید “دوستت دارم ” کم است

طعنه های سرد و نفرین های دعوای تو چند؟

جشن در ویلایِ ساحل آنقدر جذاب نیست

مرگ در دلتنگیِ غمگین دریایِ تو چند ؟

شعر درباره قدرت خداوند

غره مشو این امپراطوری قدرت مند

با حمله ی مشتی مغول تسخیر خواهد شد

دستی بجنبان تا که امروز تو زیبا ییست

دستی بجنبان چون که فردا دیر خواهد شد

شعر درباره قدرت خدا

شعله ی عشق پس ازمرگ نگردد خاموش
این چراغی ست که در قلب تو قدرت دارد

ای “سراچه” بکش این رنج که در پایانش

چون ببینی که خدا در تو عمارت دارد…!

به قدر قدرت هر کس ستم سزاوار است

مگر که بید چه دارد برابر طوفان

خدا بریده ام از عشق و زندگی دیگر

به آیه آیه توبه به جان الرحمان

شعر در باره ی قدرت خدا

این نشانه ی قدرت و عزت و نفس شماست

که وقتی کسی سعی میکند بیهوده شما را عصبانی کند

 شما در برابرش “سکوت” میکنید…

شعر در مورد قدرت

بیشتر بخوانید :

شعر در مورد سیگار

شعر در مورد شراب

شعر در مورد شمع

اشعار عباس معروفی

اشعار شمس لنگرودی

آلو سیاه نام علمی

آشنایی با آلو سیاه نام علمی این میوه خوشمزه

آشنایی با آلو سیاه نام علمی این میوه خوشمزه در سایت جسارت

آلو سیاه نام علمی

گوجه وحشی، آلوچه، هلاله و  آلو سیاه (نام علمی: Prunus spinosa) نوعی آلوست که اصالت آن مربوط به اروپا، غرب آسیا و مناطقی از شمال شرق آفریقاست. این درخت همچنین بطور موضعی در برخی از نواحی آمریکای شمالی و نیوزیلند نیز می‌روید.هر چند که خود آلو (نام علمی: Prunus domestica) یک گونه از درختان زیرسردهٔ آلو و همچنین میوهٔ حاصل از این گونه درخت است.

آلو سیاه نام علمی

آلو بخارا یکی از انواع خشکبار است. آلو بخارا از خشک کردن آلو یا گوجه سبز به دست می‌آید. برای تهیهٔ آن نخست آلو قطره‌طلا در آب کمی جوشانده می‌شود، سپس پس از خنک شدن پوست آن کنده شده و در آفتاب خشک می‌شود. این خشکبار از نظر پتاسیم غنی بوده و در نتیجه برای کسانی که فشار خون بالا دارند، بسیار مناسب است. به علاوه، در آلو بخارا مقدار زیادی نیاسین، ویتامین آ و ویتامین ب۶ وجود دارد. همچنین در آلو بخارا، یک ماده شیمیایی به نام هیدروکسی فنیلی ساتین hydroxphenylisatin وجود دارد که موجب تحریک عضلات نرم روده بزرگ و کارایی بیشتر آنها شده و در نتیجه، آلوی خشک شده به عنون یک عامل ملین و از بین برنده یبوست شناخته می‌شود.

نام علمی آلو سیاه

درختان آلو از سه سالگی به بعد میوه دهی خود را شروع می‌کنند. درختان آلو قبل از برگدهی، گلدهی را شروع می‌کند و در زمان تشکیل میوه برگ دهی نیز شروع می‌شود؛ بنابراین درخت الو در طول تابستان و قبل از ریزش برگ‌ها در پاییز بایستی به انداز ه کافی در اندام خود انرژی ذخیره کند تا به رشد اولیه میوه در بهار کمک نماید. اگر برگ‌های درخت هر چه زود تر زرد شده یا دچار ریزش شوند لذا درخت قادر نخواهد بود انرژی کافی برای رشد اولیه درخت ذخیره نماید در نتیجه میوه‌ها به علت رشد ضعیف، دچار ریزش می‌شوند.

آلو سیاه نام علمی

بیشتر بخوانید :

به لیمو برای بارداری

زردچوبه خواص

علف چای چه خاصیتی دارد

خواص ماش

خواص گندم سیاه

شعر در مورد روز عرفه

شعر در مورد روز عرفه

شعر در مورد روز عرفه ,شعر درباره روز عرفه,شعری در مورد روز عرفه,شعر زیبا در مورد روز عرفه,شعر در باره ی روز عرفه,شعری درباره روز عرفه,شعر های زیبا درمورد روز عرفه,شعر زیبا درباره روز عرفه,شعر برای روز عرفه,اشعار درباره روز عرفه,شعر برای روز عرفه,شعر درباره ی روز عرفه,شعر زیبا برای روز عرفه,شعری برای روز عرفه,اشعار زیبا درمورد روز عرفه,اشعار زیبا برای روز عرفه

شعر در مورد روز عرفه

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد روز عرفه برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

تنگ غروب و ساحلِ شور و نوای عرفه

شکسته کشتی دلم، به ناله های عرفه

بر پرِ سجاده‌ی دل، گره نشسته، وا نما

ای گل سجاده نشین، به یک دعای عرفه

شعر در مورد روز عرفه

ای امیر عرفه بی تو صفا نیست که نیست

بی تو در آن عرفه عشق و وفا نیست که نیست

ای امیر عرفه یوسف زهرا مهدی

حاجتی غیر ظهورت به خدا نیست که نیست

شعر درباره روز عرفه

عرفه جوشش عشق است و نوای ازلیست

عرفه سوز تمنای حسین  بن علیست

عرفه رابطه عشق حسین است و خدا

پیشگفتار مناجاتگه کرب و بلا

شعری در مورد روز عرفه

یک نخ از جامه احرام تو ما را کافیست

نه که ما را همه خلق جهان را کافیست

پسر حضرت نرگس به جمالت نازم

گوهر مهر تو ما را ،به دو دنیا کافیست

شعر زیبا در مورد روز عرفه

در منی یا به حرم یا عرفات یا مشعر

لحظه ای یاد کنی از من شیدا کافیست

گر تو راضی شوی از من،همه روزم عرفه است

نامه ای گر شود از سوی تو امضا کافیست

شعر در باره ی روز عرفه

حاجیان جمعند دور هم همه

پس کجا رفته حسین فاطمه

حاجیان رفتند یکسر در منی

پس چرا او رفته سوی کربلا

شعری درباره روز عرفه

او به جای موی سر،سر می دهد

قاسم و عباس و اکبر می دهد

سعی حج او صفا با خنجر است

مروه اش قبر علی اصغر است

شعر های زیبا درمورد روز عرفه

کعبه زیباست بشرطی که تو در کعبه درآیی

به حرم تکیه نهی رو به عالم بنمایی

خواستم تا که دعایی بکنم بهر ظهورت

چه دعایی بکنم یوسف زهرا تو دعایی

شعر زیبا درباره روز عرفه

بی یاد تو گذشت همه عمر من ولی

با من همیشه ماندی و نشناختم تو را

بر خوان رحمت و کرم و استجابتت

عمری مرا نشاندی و نشناختم تو را

شب های جمعه تو نمک اشک و روضه را

بر جان من چشاندی و نشناختم تو را

با رأفت و بزرگی و آقائیت مرا

تا کربلا رساندی و نشناختم تو را

شعر برای روز عرفه

چه خوب شد عرفه دلبرم صدایــم کرد

خدا به خاطر ارباب این عطایـــم کرد

به دامن جبل الرحمه پا به پای حبیـب

به آستان رفیع دعا رهایـــــــم کرد

چه فرصتی که به همراه کاروان حسین

مسافر سفر دشت نینوایــــــــم کرد

زسعی مروه و سعی صفا عــــبورم داد

به طواف حج حقیقی دل آشنایـم کرد

اشعار درباره روز عرفه

چه منتی که در این روز معرفت،اربـاب

به خوان نعمت العفو خود گدایــم کرد

منی که هیچ نبودم به شی مذکــوری

به حب فاطمه شایسته ثنایم کـــــرد

به افتخار علی ره به بام هــــــم داد

که هم نشین تمام فرشته هایــم کرد

ز گریه حوله احرام دلبرم خیس اسـت

صدای ناله ارباب مبتلایم کـــــــرد

شعر برای روز عرفه

همه به حال دعای حسین می گـریند

نوای یارب زینب پر از نوایــــم کرد

به دیده اشک مناجات کئکان زیباست

زگاهواره خود کودکی ندایم کــــــرد

علی اکبر و طعم فراز های دعـــــــا

به شیوه های دعا خواندن آشنایم کرد

به اشک چشم علمدار کاروان سوگــند

حسین بود که دلداده خدایم کـــــرد

همان حسین که با جلوه کرامت خــود

کرم نمود و صدا سوی خیمه هایم کرد

شعر درباره ی روز عرفه

عرفه آمد و من باز مصفا نشدم

حاجی معتکف یوسف زهرا نشدم

همه گشتند سفید و دل من هست سیاه

باز هم شکر خدارا که پیش خلق رسوا نشدم

هر طبیب درد مرا دید، بکرد زود ردم

کار از کار گذشت،لیک مـــداوا نشدم

من به دنبال توأم ، یا که به دنبال خودم

هر کجا درپی خود گشتم و پـیدا نشدم

شعر زیبا برای روز عرفه

هر چه نالیدم اثر بر دل دلدار نکرد

باب میل دل پر غصۀ مــــولا نشدم

عرفــات دل من بوی محرم دارد

چه کنم زائر آن تربت سقــــا نشدم

من چه دانم چه به روزدل ارباب گذشت

من که بی لشکرو بی یاور و تنها نشدم

من شنیدم که روی سینۀ او بنشستند

من لگد کوب سم مرکب اعـــدا نشدم

شعری برای روز عرفه

من شنیدم غم او،وای به آنکه دیده

لحظه ای مثل دل زینب کبری نشدم

من کجا مثل حسین داغ برادر دیدم

مثل او بر سر نعش قمــــرم تا نشدم

من از آن روز که از چشم شما افتادم

دست و پاها زدم ، افسوس دگر پانشدم

شعر در مورد روز عرفه

بیشت بخوانید :

گلچین زیباترین شعر در مورد وصال

گلچین زیباترین شعر در مورد سختی

گلچین زیباترین شعر در مورد ثمین

گلچین زیباترین شعر در مورد لیلا

گلچین زیباترین شعر در مورد نادان

خاکشیر و سرکه سیب

آشنایی با خواص مصرف خاکشیر و سرکه سیب برای کاهش وزن و لاغری

خاکشیر و سرکه سیب ، مصرف خاکشیر و سرکه سیب ، خواص خاکشیر و سرکه سیب ، خاکشیر و سرکه سیب برای لاغری ، خاکشیر و سرکه سیب برای کاهش وزن ، لاغری با خاکشیر و سرکه سیب

خاکشیر و سرکه سیب , خواص خاکشیر و سرکه سیب , خاکشیر و سرکه سیب برای لاغری

در این مطلب از سایت جسارت به خواص خاکشیر و سرکه سیب می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

خاکشیر و سرکه سیب

خاکشیر و سرکه سیب جزو موادی هستند که در طب سنتی به استفاده از آنها بسیار توصیه شده است.

تحقیقات زیادی در زمینه خواص این دو ماده و تاثیر آنها بر لاغری و کاهش وزن صورت گرفته است.

اولین قدم در کنترل وزن بدن، داشتن رژیم غذایی مناسب است. ادعاهای بسیاری در زمینه کاهش وزن با استفاده از گیاهان و

مواد طبیعی نظیر خاکشیر و سرکه سیب وجود دارد و تحقیقات زیادی در این زمینه انجام شده است.

خاکشیر گیاهی است که به صورت خودرو در صحرا می روید و دارای برگ هایی بریده بریده است. دانه های خاکشیر زرد رنگ است و
در طب سنتی جایگاه خاصی دارد. از خاکشیر برای درمان بسیاری از بیماری ها مانند درمان یبوست،
درمان اسهال و … استفاده می شود و یکی از بهترین نوشیدنی ها در تامین آب بدن است. 
 
یکی از خواص خاکشیر، تاثیر آن بر لاغری افراد است. نکته جالب در مورد خاکشیر این است که تاثیر آن بر بدن،
به نحوه استفاده آن بستگی دارد، مثلا برای درمان مشکلات صفراوی، خاکشیر به همراه سکنجبین استفاده می شود و
خاکشیر به صورت آسیاب شده در درمان اسهال موثر است.
اگر دستگاه گوارش به خوبی کار کند، می تواند تاثیر زیادی بر کاهش وزن و لاغری افراد داشته باشد. یکی از خواص مهم خاکشیر
کمک به خوب کار کردن دستگاه گوارش است، بنابراین استفاده از خاکشیر به صورت ناشتا در طولانی مدت می تواند در کاهش وزن موثر واقع شود. 

خواص خاکشیر و سرکه سیب

اگر تصمیم دارید وزن خود را افزایش دهید و برای این کار دست به دامن انواع و اقسام مکمل های غذایی و

دارویی شدید به توصیه ما عمل کنید. هر روز صبح ناشتا پیش از آنکه سراغ صبحانه بروید از شربت خاکشی و شیر میل کنید.

به این ترتیب می توانید با نوشیدن این خاکشی صبح ناشتا به درمان لاغری و افزایش وزن خود به مرور زمان کمک کنید.

به اعتقاد درمانگران درصورتی که شیر تازه و طبیعی باشد میزان تاثیرگذاری این نسخه بیشتر می شود، بنابراین افرادی که به شیر طبیعی

دسترسی دارند بهتر است از شیر طبیعی و روستایی استفاده کنند و البته توجه داشته باشند که از سلامت شیر و پاکیزه بودن آن مطمئن شوند.

یکی دیگر از خواص معجزه آسای خاکشی درمان یبوست های ناشی از غلبه سودا در بدن و یبوست های ناشی از اضطراب و

تنش های عصبی است. یکی از مهمترین علائم این نوع یبوست تکه تکه خارج شدن مدفوع از بدن است. حتی گاهی مقداری از مدفوع در روده باقی می ماند و

بدن قادر نیست روده ها را به درستی تخلیه کند و این مسئله به مرور زمان موجب بروز مشکلاتی برای سلامت فرد می شود،

چرا که باقی ماندن مدفوع در روده ها موجب جذب مواد سمی و ناسالم از طریق جداره روده می شود. برای درمان این نوع یبوست و

همین طور درمان یبوست و کم آبی ناشی از کهولت سن نسخه ای گیاهی و بسیار ساده وجود دارد. به گفته درمانگران مصرف یک قاشق غذاخوری خاکشیر

کوبیده شده به همراه قندآب می تواند تاثیر زیادی در بهبود سوءمزاج و درمان یبوست داشته باشد.

خاکشیر و سرکه سیب , خواص خاکشیر و سرکه سیب , خاکشیر و سرکه سیب برای لاغری

یک قاشق غذاخوری خاکشیر را شسته، در یک لیوان آب ولرم بریزید و هر روز صبح ناشتا از این نوشیدنی میل کنید.در صورت تمایل می توانید به اندازه یک قاشق چایخوری شکر به آن اضافه کنید.استفاده از این نوشیدنی به صورت طولانی مدت، می تواند در کاهش وزن موثر واقع شود.

مصرف خاکشیر و سرکه سیب برای لاغری

یکی از فواید سرکه سیب، لاغری و کاهش وزن است. در دنیای امروز بسیاری از افراد با معضل چاقی مواجه هستند و برای رفع این مشکل به کارهای مختلفی نظیر ورزش، رژیم درمانی و مصرف برخی از محصولات مانند سرکه سیب، روی آورده اند.  سرکه سیب با کاهش اشتها و چربی سوزی در کاهش سایز و وزن بدن موثر است و مصرف منظم آن باعث سوختن چربی با  سرعتی بیش از ذخیره آن می گردد. پکتین های موجود در سرکه سیب، بر روی کلسترول خون تاثیر گذاشته و آن را از بدن خارج می کند، بنابراین سرکه سیب در کاهش چربی خون موثر است.  در سرکه سیب ماده ای به نام پلی فنول وجود دارد که در کاهش وزن موثر است. پلی فنول ها گروهی از مولکول های حلقوی هستند  که با مکانیسم های مختلفی منجر به کاهش وزن و کلسترول خون می شوند. علاوه بر این پلی فنول ها دارای خاصیت آنتی اکسیدانی هستند که  می توانند در جلوگیری از ابتلا به بیماری های مزمن موثر باشند.  در سرکه سیب اسیداستیک وجود دارد که موجب افزایش جذب مواد معدنی مهم غذا توسط بدن می شود. همچنین اسیداستیک موجود در سرکه سیب، باعث کم شدن اشتها، افزایش متابولیسم و کاهش ابقاء آب می گردد.

خاکشیر و سرکه سیب , خواص خاکشیر و سرکه سیب , خاکشیر و سرکه سیب برای لاغری

مصرف سرکه سیب قبل از غذا باعث کاهش اشتها شده، در کم شدن وزن موثر است و باعث بهبود گوارش و سلامت روده ها می شود. ولی واقعیت این است که به منظور مشاهده تاثیر سرکه سیب در کاهش وزن، باید یک استکان تا یک لیوان از آن در روز مصرف شود که  به علت خاصیت اسیدی سرکه چنین چیزی امکان پذیر نیست، چون مصرف زیاد سرکه باعث افزایش اشتها و از بین رفتن پرز روده می گردد و نتیجه معکوس در بر خواهد داشت.

خاکشیر و سرکه سیب برای کاهش وزن

سرکه‌ سیب می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. استیک اسید موجود در سرکه‌ سیب، اشتهای شما را پایین می‌آورد،

متابولیسم (سوخت‌وساز) بدن را بالا می‌برد و میزان حفظ آب بدن را کاهش می‌دهد. دانشمندان نیز عقیده دارند که سرکه‌ سیب از

هضم نشاسته در بدن جلوگیری می‌کند و همین باعث می‌شود که کالری بسیار کمتری وارد جریان خون شود.

سرکه  سیب حاوی مواد معدنی زیادی است  که علاوه بر خواصی که سرکه بر روی دستگاه های تصفیه کننده خون دارد،

  یک اسید استیک سالم و ملایم است و بر روی کبد و کیسه صفرا اثر فعال کننده دارد.

بتاکاروتن آنتی اکسیدان مهمی است که در سرکه سیب وجود دارد و رادیکال های آزاد را خنثی می کند. سرکه سیب علاوه بر

بتاکاروتن، ماده دیگری نیز دارد که از سرطان جلوگیری می کند. نام این ماده پکتین است، این یکی از خواص سرکه سیب است.

خاکشیر و سرکه سیب , خواص خاکشیر و سرکه سیب , خاکشیر و سرکه سیب برای لاغری

یکی از مهم ترین گروه هایی که بهتر است مصرف سرکه را در دستور خوراکی های روزانه خود قرار دهند، دیابتی ها هستند. دکتر «کارول جانسون» رئیس

مرکز تغذیه دانشگاه ایالتی «آریزونا»، تاثیر «اسید استیک» موجود در سرکه سیب را از حدود ۱۳ سال پیش مورد بررسی قرار داد و نتایج آن را در ۶ پژوهش ارائه کرد.

مطالعات وی نشان می دهد این ماده قند خون افراد مبتلا به دیابت نوع دوم را کاهش می دهد. همچنین در میان افرادی که

مستعد ابتلا به این نوع دیابت هستند و یا حتی افراد سالم نیز موثر است.

وی توضیح می دهد: “اسید استیک مانع جذب نشاسته می شود و میزان گلوکز را کاهش می دهد اما اگر آن را با شکر همراه کنید، بی فایده خواهد بود.”

خاکشیر و سرکه سیب

بیشتر بخوانید :

طرز تهیه شربت و خواص ترنجبین و خاکشیر در ناشتا برای پوست

فواید و خواص خاکشیر برای لاغری و کاهش وزن

خواص بینظیر ترنجبین و خاکشیر برای جوش و پوست و بارداری

خواص خاکشیر در بارداری و لاغری و یبوست برای زن باردار

شعر در مورد رنگ آبی

شعر در مورد رنگ آبی

شعر در مورد رنگ آبی ،شعری در مورد رنگ آبی،شعر درباره رنگ آبی،شعری درمورد رنگ ابی،شعر کوتاه درباره رنگ ابی،شعر در مورد رنگ ابی،شعر درمورد رنگ آبی،شعر رنگ آبی،شعر رنگ ابی،شعر درباره رنگ آبی،شعر درمورد رنگ آبی،شعر رنگ ابی کودکانه،شعر برای رنگ آبی،شعر نو رنگ آبی،شعر به رنگ آبی،شعر در وصف رنگ آبی،شعر در مورد رنگ آبی،شعری در مورد رنگ آبی،شعر کوتاه درباره رنگ ابی،شعری درمورد رنگ ابی،شعر راجع به رنگ ابی

شعر در مورد رنگ آبی

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد رنگ آبی برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید

آب، آبی است آسمان آبی است

موجِ دریای بی‎کران آبی است

شعر در مورد رنگ آبی

من می شنوم رنگ صدا را آبی

آهنگِ ترِ ترانه ها را آبی

شعری در مورد رنگ آبی

در موج بنفش عطر گل می بینم

موسیقی لبخند خدا را آبی

شعر درباره رنگ آبی

آن روزها من به سلیقه کسی که دوستم داشت

و دوستش داشتم

سر تا پایِ زندگیم را آبی کرده بودم

آبی آبی

شعری درمورد رنگ ابی

آبی ، آبی ،‌ مهتابی

آبی تر از هر آبی

از چشمای تو می گم

این آیه های آبی

شعر کوتاه درباره رنگ ابی

آبی آرامش است، خوشحالی است

بال بال پرندگان آبی است

شعر در مورد رنگ ابی

در زمستان سرد و بارش برف

رنگِ احساس این و آن آبی است

شعر درمورد رنگ آبی

باز هم طلوع را خواهم دید ؛

در روزی که غروب از یاد رفته باشد ؛

در روزی که آسمان ؛ نه به رنگ دیروز ؛

به رنگ آبی فردا باشد .

شعر رنگ آبی

خنده آبی است، دوستی آبی است

دلِ پر مهرِ مهربان آبی است

شعر رنگ ابی

به صبح سلام می کنم

و در آینه ی آسمان

انتظار را می بینم

که قلب تپند ه اش را

می فشارد

تا به رنگ آبی بشوند تمام جاده ها

تا هیچ مرزی نباشد

روزی بین دوست داشتن ها….؛

شعر درباره رنگ آبی

غم، سیاه است و سرد و طولانی

غمِ کوتاهِ کودکان آبی است

شعر درمورد رنگ آبی

کنار دل نشسته ام

دارم من از تو مینویسم

حرفهای عاشقانه مو

به رنگِ آبی مینویسم

شعر رنگ ابی کودکانه

شعر، یعنی خیالِ آبی رنگ

پیچ و خمهای داستان آبی است

شعر برای رنگ آبی

رنگ آبی را که برتن می کنی

آسمان را شرمسار

شعر نو رنگ آبی

آخرین حرفِ آبی‎‎ام این است

بهترین رنگ این جهان آبی است!

شعر به رنگ آبی

آسمان کاغذیم را رنگ میزنم

نقش آبی را بی درنگ میزنم

شعر در وصف رنگ آبی

رنگ آبی را که برتن می کنی

آبی دریا کناری می رود

شعر در مورد رنگ آبی

زندگانی آبی است

مثل رودی شاید

مثل دست من و تو

من در آخر, روزی

همه جا را آبی خواهم کرد

مردمان آبی را

رنگ غم می دانند

چون بهار دلشان

هم چنان پاییز است

شعری در مورد رنگ آبی

رنگ آبی را که بر تن می کنی

جلوه های آبی احساس را

شعر کوتاه درباره رنگ ابی

رنگ مشکی واسه من

رنگ ابی رنگ دریا مال تو

شعری درمورد رنگ ابی

صدای قاصدکها را شنیدن

بسوی رنگ آبی پر کشیدن

شعر راجع به رنگ ابی

آبی تر از رنگ

آبی تر از عشق

آبی ِ آبی

نه رنگ ِ دریا

به رنگ ِ فردا

به رنگ ِ نوری …

از ظلمت ِ شب

آرامی بخش ِ…

قرمزی ِ تب

نه رنگ فوتبال

قرمز و آبی

به رنگ داور

ساده و آبی

رنگ ِآسمان

کم رنگ ِ آبی !

هفت پله بالا

از آسمانها

قافله آبی

با ساربانها

هرکه گذر کرد

به عشق ِ آبی

بیند خدایش

به رسم ِ آبی

شعر در مورد رنگ آبی

رنگ بی ریایی دل ، رنگ آبی محبت

رنگی که به جرم خوبی گم شده میون غربت

شعری در مورد رنگ آبی

رنگِ آبی همه از شوق نگاه آشناست

رنگِ سرخ از قدحِ باده ی دوشینه به جاست

شعر درباره رنگ آبی

دیگر رنگ آبی،

بالا ترینِ رنگ هاست!

در سوگِ مرد آبی.

شعری درمورد رنگ ابی

روبرو، پشت سر خاطره های تو دریست

رنگ آبی، جنس گردو، تنش سرد و نحیف

شعر کوتاه درباره رنگ ابی

بر آسمان سیاه

به رنگ آبی نوشته بودند:

((آسمان آبی است))

و روز در آغوش شب آرمیده بود

شعر در مورد رنگ ابی

یه ترانه رنگ “آبی”

یه ترانه پاکو روشن

شعر درمورد رنگ آبی

رفته بودم تا بگویم،یک غزل با رنگ آبی

یک غزل هم رنگ دریا،با دلی دلتنگ آبی

شعر رنگ آبی

خواستم تا با خیالت،قصه ای شیرین بگویم

نقش پر مهر نگاهت،محو شد در رنگ آبی

شعر رنگ ابی

تا نگاهی آسمانی ،بسته می شد روی شعرم

شاه بیت این غزل هم ،باز می شد لنگ آبی

شعر درباره رنگ آبی

باز می بارد دو چشمت،روی نبض شعرهایم

حجم خاموش نگاهم،می شود همسنگ آبی

شعر درمورد رنگ آبی

واژه هایم ایستاده،پشت پرچین غزلها

کاشکی جادوی شعرم،بشکند با سنگ آبی

شعر رنگ ابی کودکانه

من یقین دارم سپیده،می دمد نور و از آن پس

رنگ می بازد سیاهی،بی گمان در چنگ آبی

شعر برای رنگ آبی

باز هم در شهر “ساقی” نغمه ای می آید امشب

یک نفر آن دورترها، می زند آهنگ آبی

شعر نو رنگ آبی

رنگ آبی کاشی سرخ

پرچم سبز مسجد سرخ

شعر به رنگ آبی

آبی رنگ گرمی است

رنگ بستر آتش

رنگ غریبانه ی اتاق انزوا

آبی همه رنگ

شعر در وصف رنگ آبی

دفتری کهنه بدست

دفتر خیس و باران خورده

چتری از شعر به رنگ آبی

بهر او خواهم ساخت

شعر در مورد رنگ آبی

رنگ ِ چشمات ، رنگ آبی

رنگ بخشش و سخاوت

شعری در مورد رنگ آبی

چشمان زرد،چشمان آبی

می دانم که دلم پیش شماست

شعر کوتاه درباره رنگ ابی

او ، شعله ی پریده ی یک آفتاب بود

چشمی به رنگ آبی سیر غروب داشت

شعری درمورد رنگ ابی

دل به رنگ آبی دریاسپرد

آسمان راازنگاهش چیدورفت

شعر راجع به رنگ ابی

دیگه آسمون رنگ آبی نداره

میدونی ستاره هم شب مهتابی نداره

شعر در مورد رنگ آبی

تو به رنگ آبی عشق

تو به رنگ آسمونی

شعری در مورد رنگ آبی

تا رنگ آبی را حس کنی

و عمق را لمس نمایی

شعر درباره رنگ آبی

رنگ آبی رنگ دریاست

رنگ آسمون رویاست

رنگ قطره رنگ بارون

گاهی وقتا رنگ فرداست

شعری درمورد رنگ ابی

از تو دریا!رنگ آبی تر ندیدم من به کس

چشمهایت را شرابی تر ندیدم من به کس

شعر کوتاه درباره رنگ ابی

بیشتر … صدای چشمانت …

من … عاشق رنگ آبی و قرمزم

شعر در مورد رنگ ابی

وقتی هنوز با تو نگاهم گره نداشت

چشمم چو رنگ آبی دریا زلال بود

شعر درمورد رنگ آبی

روان گردد ز مهر

زندگانی در رگ تنهایی‌ام

کز زلالش

رنگ آبی و دلی بیرنگ داشت

شعر رنگ آبی

همان جا که زندگی معنا دارد

همان جایی که دنیا رنگ آبی دارد

شعر در مورد رنگ آبی

بیشتر بخوانید :

گلچین زیباترین شعر در مورد فلافل

گلچین زیباترین “اشعار سهراب سپهری”+ زندگینامه سهراب سپهری

شعر کارت عروسی جدید

گلچین اشعار زیبا “نیما یوشیج”

گلچین زیباترین شعر در مورد دوست

ترنجبین خواص

همه چیز در مورد ترنجبین خواص و عوارض و نحوه مصرف

 ترنجبین خواص ،ترنجبین خواصش،خواص ترنجبین برای نوزاد،خواص ترنجبین و خاکشیر،خواص ترنجبین برای پوست،خواص ترنجبین برای نوزاد،خواص ترنجبین با خاکشیر،خواص ترنجبین چیست،خواص ترنجبین برای نوزادان،خواص ترنجبین و خاکشیر،ترنجبین و خواصش،خواص ترنجبین برای نوزادان،خواص دارویی ترنجبین برای نوزادان،خواص ترنجبین نوزاد

ترنجبین خواص , خواص ترنجبین , خواص ترنجبین برای نوزادان

در این مطلب از سایت جسارت به ترنجبین خواص و عوارض می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

ترنجبین خواص

ترنجبین گیاهی است که خواص دارویی فراوانی دارد و به دلیل این خاصیت ها استفاده از آن در کارخانجات قندگیری متوقف شد و فروش دارویی پیدا کرد.

ترنجبین ماده ای است شیرین که به صورت شبنم روی گیاه حاج یا خارشتر یا خاربز می نشیند. در یک بررسی که

توسط مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی خراسان انجام شد، مشاهده شد که این شیرابه های قندی در

نتیجه عمل حشره ای به طور طبیعی و با ایجاد شکاف به خارج تراوش می شود.

گیاه خارشتر درختچه یا بوته خاری است که در بیابان ها و دشت های کم ارتفاع ایران مانند خراسان،

یزد، تبریز، زرند، اطراف قم و بوشهر به طور خودرو فراوان دیده می شود.

در فصل گرمای زیاد و در اواخر تابستان روی برگها و شاخه های این گیاه قطرات ترنجبین شبها ظاهر می شود و

روستاییان محل صبحهای خیلی زود قبل از طلوع آفتاب آن را جمع آوری می نمایند. معمولاً در مناطقی که این گیاه ترنجبین نمی دهد به مصرف تعلیف دام،

شتر و بز می رسد. به همین جهت این گیاه به خارشتر و یا خاربز معروف شده است. البته در مناطقی که این گیاه ترنجبین می دهد نیز

شتر و بز خیلی دوست دارند از آن تعلیف شوند و پروار هم می شوند

ترنجبین حاوی ترکیبات قندی مختلفی چون گلوکز و فروکتوز، ساکاروز و تری ساکارید است که به راحتی در آب حل می شود.

سابقا از ترنجبین در کارخانجات ساده قندگیری به طور سنتی قند می گرفتند، ولی بعدها چون فروش ترنجبین از

نظر دارویی بازار بهتری پیدا کرد، آن را فقط به عنوان دارو می فروشند.

خواص ترنجبین

ترنجبین معرب ترانگبین است. انگبین در لغت به معنای شیرینی و عسل است. ترنجبین و بطور کلی انگبین‏ها مواد زیادی را

برای تحکیم استخوان‏ها در خود دارند. انگبین به معنی عسل است و در حین اینکه شیرین هستند مواد حیاتی بسیار مقوی و خوبی را در خود دارند.

خواص ترنجبین گسترده بوده، به طور کلی ترنجبین یک ماده قندی طبیعی است که علاوه بر خواص طبی و درمانی فراوان،

برای شیرین کردن داروها به کار میرود و به مراتب بهتر از قند میباشد.

طبع ترنجبین، کمی گرم ولی در عین حال تر است. ترنجبین ملین و مسهل است.

دوز مصرفى ترنجبین به عنوان ملین بر حسب سن بیمار بین 10 تا 70 گرم است که با کمى آب مصرف مىشود. لازم است بدانید،

این گیاه اگر در مقدار کم خورده شود، ملین و اگر به مقدار زیاد مصرف شود، مسهل میشود. همچنین ترنجبین در تسکین سرفه و درد سینه موثر بوده،

برای تسکین عطش و تب مفید میباشد. از دیگر خواص ترنجبین برای نوزادان، رفع تب، درمان زردی نوزادن و پاکسازی کبد از مواد دوران جنینی است،

همچنین باز کردن مجاری ادرار، صدای شکم، درد سینه، عفونتزدایی و رفع جوش، اگزما و شفاف نمودن پوست صورت از دیگر خواص درمانی آن میباشد.

بیشتر بخوانید :

خواص بینظیر ترنجبین و خاکشیر برای جوش و پوست و بارداری

خواص و عوارض گل محمدی در بارداری و برای زن حامله

نام علمی و خواص برگ بو برای پوست و لاغری

نماد گلها و گل نرگس نماد چیست همراه عکس

ترنجبین خواص , خواص ترنجبین , خواص ترنجبین برای نوزادان

ترنجبین را حدود یک قاشق مرباخوری تا غذاخوری در یک چهارم استکان آب جوش حل کرده و پس از صاف کردن به نوزاد بدهید.

میزان مصرف ترنجبین باید آنقدر باشد که با ایجاد اسهال ملایم جرم‌های رسوبی و چسبیده به جدار روده‌های نوزادان پاک شود.

علاوه بر آن یک قاشق چایخوری تخم گشنیز را در یک استکان آب بجوشانید تا یک چهارم استکان بماند، سپس صاف کرده و آب آن را به نوزاد بدهید.

لازم به ذکر است که ترنجبین را از یک قاشق چایخوری در حالت ناشتا شروع کرده و در یک چهارم استکان آب جوش حل که شد صاف کرده و به نوزاد بدهید،

بخورد ولی اگر کار کردن شکم ایجاد نشد، دوباره دو ساعت بعد این میزان تکرار می‌شود. معمولا با این روش 3 تا 7 روز طول می‌کشد تا زردی نوزادان درمان شود.

خواص ترنجبین برای نوزادان 

به طور کلی مواد غذایی که صاف کننده‌ خون هستند و به خونسازی بهتر کمک می‌کنند مانند برگ چغندر، کاسنی، عناب،

شاتره و ترنجبین، خون را تصفیه نموده و به تبع پوست صورت را صاف و شفاف می‌کنند. همچنین برای کمک به

بهبود لک‌های پوست به‌ویژه صورت یکی از بهترین روش‌ها، نوشیدن خاکشیر و ترنجبین است. افرادی که از این ترکیب به‌صورت

روزانه و مستمر به‌مدت 3 هفته استفاده کنند بعد از مدتی، دارای پوستی روشن شده و لک‌های صورت و پوست‌شان به

طور کامل از بین رفته و یا کمرنگتر خواهند شد. برای تهیه این ترکیب، ترنجبین را 5 ساعت در آب بخیسانید و

صاف شده آن را با 2 قاشق خاکشیر مخلوط کرده و مصرف کنید.

از دیگر خواص ترنجبین برای پوست، از بین بردن اگزما، کهیر، التهابات پوستی و برطرف نمودن جوش‌های صورت است که در نتیجه مصرف زیاد

از حد چربی و شیرینی ایجاد شده‌اند، به این منظور می‌توان جوشانده یک قاشق ترنجبین را با دو قاشق غذاخوری خاکشیر

مخلوط کرده و هر روز صبح ناشتا به مدت دو هفته آن را مصرف نمود، تا جوش‌ها از بین بروند.

همچنین نوشیدن 2 تا 3 لیوان از شربت خاکشیر و ترنجبین به صورت روزانه، سبب از بین رفتن شوره و خارش سر

در افراد مبتلا می‌شود. لازم به ذکر است، بهترین موقع برای بهرهگیری از خواص ترنجبین برای پوست، خوردن آن به

صورت ناشتا در صبح است و مقدار خوراک آن بسته به سن بیمار از 10 تا 35 گرم میباشد.

ترنجبین خواص , خواص ترنجبین , خواص ترنجبین برای نوزادان

حشرات کوچکی که بر روی گیاه خاربز یا حاج زندگی می کنند مولد ترنجبین هستند. ترنجبین دارای خاصیت ضد عفونی کننده است از

این رو این گیاه برای درمان بیماری های عفونی بسیار موثر و مفید استترنجین سرشار از ترکیبات قندی فراوان و مختلفی مانند گلوکز و

فروکتوز و ساکاروز و تری ساکارید می باشد و این ترکیبات قندی به راحتی در درون آب حل می شوند. در گذشته از ترنجبین برای تهیه قند

به طور سنتی بهره می گرفته اند ولی به مرور زمان خواص دارویی ترنجبین به اثبات رسید و امروزه آن را فقط به عنوان یک دارو برای

درمان برخی از بیماری ها می فروشند. ترنجبین هم مانند گیاه گزنه دارای خواص دارویی و درمانی زیادی است.

ترنجبین خواص

برای استفاده ترنجبین می توانید آن را در مقداری آب جوش حل کنید بعد از حل شدن ترنجبین در درون آب جوش خواهید دید که

مایعی صاف بر روی سطح آب تشکیل می شود مایه صاف را بردارید و بگذارید مدتی بماند تا همه مواد خارجی آن ته نشین شود

سپس می توانید بعد از ته نشین شدن مواد خارجی مایه صاف آن را میل کنید بهتر است که آب ترنجبین را در صبح و به صورت ناشتا میل کنید.

خواص ترنجبین :

-ترنجبین دارای خاصیت ملین و مسهل است. و دوز مصرفی آن به عنوان ملین بین ۱۰ تا ۷۰ گرم است که سن

بیمار تایین کننده دوز مصرفی است. اگر از ترنجبین به مقدار زیاد استفاده کنید به عنوان یک مسهل عمل می کند و

استفاده از دوز پایین ترنجبین به عنوان یک ملین عمل می کند.

– درمان سرفه  و تسکین درد سینه

– تسکین دهنده عطش و تب

– اگر ترنجبین را با آب پنیر میل کنید برای اخراج اخلاط سوخته بسیار تاثیر گذار می شود و هم چنین میل کردن ترنجبین با ماء الشعیر برای دفع اخلاط گرم بسیار مفید است.

– میل کردن کره و ترنجبین برای باز کردن ادرار تاثیر گذار است.

– درمان بواسیر با گل های ترنجبین امکان پذیر است.

– درمان روماتیسم نیز با مالیدن روغن برگ های ترنجبین میسر می شود.

ترنجبین خواص , خواص ترنجبین , خواص ترنجبین برای نوزادان

افرادی که جوش‌های آبله مانند در روی بدن دارند که با تب همراه است نباید از ترنجبین استفاده کنند.

و همچنین بیمارانی که حصبه دارند و کسانی که اسهال خونی دارند و افرادی که در ادرارشان خون وجود دارد نباید از ترنجبین استفاده کنند.

ترنجبین خواص

بیشتر بخوانید :

تاثیر خوردن گل گاوزبان و سقط جنین به دلیل داشتن آلکالوئید

مضرات و خواص غوره و مویز در طب سنتی

فواید و طرز استفاده سرکه سیب برای مو خوره و موهای چرب

رابطه مصرف بین کاکائو و کبد چرب چیست؟مفید است یا مضر؟

اسهال در بارداری

در مورد ضرر و خطرات دل پیچه و اسهال در بارداری و حاملگی

اسهال در بارداری ,اسهال در بارداری و درمان آن,اسهال در بارداری خطر دارد,اسهال در بارداری ضرر دارد,اسهال در بارداری خطرناکه,اسهالی در بارداری,اسهال در بارداری نشانه چیست,اسهال در اوایل بارداری,اسهال در اواخر بارداری,اسهال در دوران بارداری نی نی سایت,ایا اسهال در بارداری خطر دارد,اسهال در بارداری چه خطری دارد,اسهال در بارداری نشانه چیست,اسهال در بارداری خطرناک است,اسهالی در بارداری

اسهال در بارداری , اسهال در بارداری و درمان آن , اسهال در بارداری خطر دارد , اسهال در بارداری ضرر دارد

در ادامه مطلب با علت مشکل اسهال در بارداری و عوارض و خطرات ناشی بیماری در دوران بارداری و همچنین درمان خانگی اسهال آشنا خواهید شد .

اجتناب از غذاهای مسهل: برخی از مواد غذایی می‌تواند اسهال را بدتر کند. به طور کامل باید غذاهای تند، سرخ شده، پرچرب و غذاهای پر فیبر، شیر و محصولات لبنی، نوشیدنی‌های کافئین‌دار و گازدار، میوه خشک شده، ادویه‌ها، غذاهای شیرین از جمله آب نبات و شکلات و گوشت قرمز را برای مدتی حذف و محدود کنید

اسهال در بارداری

تحقیقات نشان می دهد خانم هایی که هرگز سابقه مشکلات گوارشی تداشته اند، احتمال این افراد برای ابتلا به یبوست در بارداری و اسهال در بارداری افزایش می یابد. روش های فراوانی و همچنین بسیار راحتی برای بهبود و درمان این مشکلات وجود دارد.  در دوران بارداری سندرم روده تحریک پذیر تشدید می شود و یکی از عوامل ایجاد اسهال در دوران بارداری این مشکل است. در طی دوران بارداری مادر ممکن است مواد غذایی غیر معمول و متفاوت میل کند که در نتیجه باعث می شود تا تاثیراتی را در دستگاه گوارش بگذارد و این امر موجب بروز اسهال در بارداری شود. همچنین هنگامی که عفونت های ویروسی مانند ویروس نوراک و روتاویروس به بدن زن باردار وارد می شوند ممکن است اسهال آبکی با حجم زیاد ایجاد شود. این مشکل با مبارزه بدن مادر با عفونت بر طرف و بهبود می یابد.

اسهال در بارداری , اسهال در بارداری و درمان آن , اسهال در بارداری خطر دارد , اسهال در بارداری ضرر دارد

اصلاح رژیم غذایی: محدود کردن برخی مواد غذایی باعث کاهش مواد مقوی مورد نیاز بارداری خواهد شد. بنابراین باید تغییراتی در دیگر مواد مصرفی مادر صورت گیرد از جمله موز، برنج، سیب و نان تست سبزیجاتی مانند هویج پخته شده، غذاهای نشاسته‌دار، شیرینی کراکر و سیب زمینی، گوشت لخم و گوشت کم‌چرب(سینه بوقلمون یا مرغ بدون پوست) و سوپ با برنج، رشته فرنگی یا سبزیجات به برنامه‌ی غذایی مادر باردار اضافه شود

اسهال در بارداری و درمان آن

یکی از انواع اسهال در دوران بارداری اسهال به دلیل عفونت های باکتریایی می باشد که باعث می شود زن باردار تند تند و به صورت مکرر به توالت برود و مدفوع نماید. در این عارضه بیمار مشکل شکم درد دارد، حجم مدفوع کم است، در مدفوع گلبول های سفید و خون دیده می شود و در برخی از آن ها تب نیز ایجاد می شود. معمولا اسهال با گذشت زمان بخبود می یابد اما گاهی اوقات ممکن است که علائم اسهال شدید تر شود، آب بدن خود را از دست بدهید یا کاهش وزن را داشته باشید و همچنین بیشتر از ۴۸ ساعت تب داشته باشید و این دما کاهش نیابد باید سریعا به پزشک مراجعه شود. ایجاد اسهال در بارداری و یا اسهال در هر فردی مستقیما به مواد غذایی که میل می کند مرتبط است.

مصرف مایعات فراوان: باید از تأمین میزان کافی آب بدن با مصرف مقدار فراوانی آب و آب‌میوه حداقل، یک لیتر در هر دو ساعت مطمئن شد. آب علاوه بر مایعات بدن مواد معدنی و سطح الکترولیت‌های مورد نیاز بدن را نیز متعادل می‌کند

اسهال در بارداری خطر دارد

یکی از روش های درمان طبیعی برای اسهال در دوران بارداری مصرف و نوشیدن مایعات فراوان به خصوص آب می باشد. اسهال ممکن است بر اثر کاهش آب بدن صورت گرفته باشد که با استفاده از مایعاتی که می خورید باید این آب از دست رفته بدن باز گردد. می توانید علاوه بر آب از دمنوش های گیاهی، آبمیوه های طبیعی و انواع سوپ استفاده نمایید. همچنین می توانید برای تهیه یک مایع مفید و موثر برای درمان اسهال در بارداری از محلول نوشیدنی و مخلوط ۸ قاشق شکر، نصفه قاشق چای خوری نمک و یک لیتر آب جوشیده استفاده نمایید. هنگامی که این مواد را با هم مخلوط کردید اجازه دهید تا خنک شوند و سپس در طی روز این مایع را بنوشید تا آب از دست رفته به بدن باز گردد و اسهال شما بهبود یابد.

بیشتر بخوانید  :

خواص حنا برای پوست

خاصیت برگ بو

درمان سرفه

برگ سنا و گل سرخ برای پوست

اسهال در بارداری , اسهال در بارداری و درمان آن , اسهال در بارداری خطر دارد , اسهال در بارداری ضرر دارد

مایع درمانی خوراکی (ORS): یکی از روش‌های پر کاربرد و مفید در درمان کم‌آبی ناشی از اسهال است که از ترکیب شکر، نمک و آب تهیه می‌شود و برای دو هفته به عنوان مکمل مصرف می‌شود

اسهال در بارداری ضرر دارد

تغذیه در بارداری از اهمیت خاصی برخوردار است. برای درمان اسهال در بارداری سعی کنید غذاهایی که فیبر کمتری دارند مصرف کنید. غذاهایی که فیبر کمی دارند شامل موز، نان سفید، برنج سفید، سیب زمینی، ماهی و مرغ کاملا پخته شده، گوشت گوساله و گوشت کبابی هستند که این مواد مغذی هم بدن مادر و هم فرزند آینده را با برنامه غذایی متعادل حفظ می کند. همچنین باید از مصرف غذاهای مضر برای مادر و جنین حلوگیری نمایید. این غذاهای نامناسب شامل نوشابه های گازدار، گوشت چرب و سفت، غذاهای پر ادویه، پوست سبزیجات و میوه جات، کافئین، غذاهای شیرین و یا شیرین کننده های مصنوعی هستند و باید از مصرف این مواد غذایی اجتناب نمایید. برای بهبود و کاهش علائم اسهال در بارداری باید به اندازه کافی استراحت نمایید. این استراحت موجب می شود تا بدن آرام شود و بهبود این مشکل را فراهم می کند.

اسهال در بارداری , اسهال در بارداری و درمان آن , اسهال در بارداری خطر دارد , اسهال در بارداری ضرر دارد

کنترل داروهای مصرفی: برخی از داروها می‌تواند باعث عارضه‌ی اسهال در مادر باردار شود. با وجود این‌که بدن پس از مدتی به دارو عادت خواهد کرد و میزان عوارض دارویی کاهش می‌یابد، ولی بهتر است داروهای مصرفی خود را در این دوران با پزشک خود کنترل کنید تا در صورت امکان داروی دیگری جایگزین و تجویز شود

اسهال در بارداری خطرناکه

     باید غذاهایی را انتخاب و مصرف کنید که به طور کامل پخته شده باشند. علاوه بر این تا جایی که می توانید از مصرف غذاهای مانده جلوگیری نمایید و اگر تمایل به مصرف آن غذای مانده داشتید، از نگه داشتن آن اطمینان حاصل نمایید و قبل از شروع به مصرف، آن را دوباره و کامل گرم نمایید. تغییرات در رژیم غذایی در دوران بارداری را به تدریج شروع نمایید و از مصرف غذاها و عادات غذایی مضر در این دوران خودداری نمایید.

اسهال در بارداری , اسهال در بارداری و درمان آن , اسهال در بارداری خطر دارد , اسهال در بارداری ضرر دارد

    از مصرف خودسرانه‌ی داروهای ضد اسهال در دوران بارداری بپرهیزید، زیرا علاوه بر احتمال بدتر شدن بیماری ممکن است برای سلامت جنین مضر باشد  با وجود مؤثر بودن این روش‌ها در کنترل اسهال بارداری ولی در موارد شدید و شرایطی که علت اسهال از یک بیماری زمینه‌ای جدی ناشی می‌شود، اکتفا به آن‌ها کافی نیست و دخالت پزشک و دارودرمانی لازم است

اسهالی در بارداری

اغلب اکثر موارد اسهال در دوران بارداری با رعایت نکات در مصرف مواد غذایی خود به خود بهبود می یابند. اما نکته ای که در این میان مهم است این است که مدت زمان ابتلا به اسهال طولانی شود ممکن است موجب بروز بی آبی بدن شود که این عارضه برای جنین و مادر مضر است. اگر علائم زیر را در خود مشاهده کردید به پزشک مراجعه نمایید. تب دارید و مدت زمان این طولانی شود. اگر دفع ادرار کاهش یافته است. اگر در مدفوع خون مشاهده کردید و یا دچار گرفتگی شدید هستید. اگر مدت زمان ابتلا به اسهال بیش تر از ۴۸ ساعت باشد.

اسهال در بارداری

بیشتر بخوانید :

قهوه سبز و دیابت

انگور قرمز و فشار خون

خواص چای سبز برای پوست

آلو بخارا و چاقی